ساری - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: با حمایت دولت سیزدهم و تسهیلات ارائه شده سه هزار و ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد مازندران توانمند سازی شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم معافی امروز دوشنبه در نشست خبری در اردوگاه شهید رجایی فریدونکنار بیان کرد: توانمند سازی مددجویان کمیته امداد یکی از اولویت های مهم مجموعه محسوب می شود که با حمایت دولت سیزدهم این امر تداوم می یابد.

وی گفت: ۶۵ درصد مددجویان کمیته امداد مازندران افراد سالمند هستند اما برای توانمند سازی فرزندان این مددجویان هم کمیته امداد برنامه دارد.

وی اظهار داشت: در حدود سه سال اخیر کمیته امداد مازندران حدود ۵۰ هزار فرصت شغلی با تسهیلات دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی در استان مازندران ایجاد کرده است که این رویه ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت اشتغال در حوزه دانش بنیان کمیته امدادمازندران در سالجاری ۱۰ طرح دانش بنیان را به مرحله بهره برداری خواهد رساند.

احداث یک هزار و ۵۳۷ مسکن در دستور کار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران بیان داشت: با توجه به ماموریت کمیته امداد در حوزه اشتغال، مسکن و ازدواج در حال حاضر کمیته امداد مازندران با حمایت بسیج سازندگی و بنیاد مسکن یک هزار و ۵۳۷ خانه برای مددجویان احداث خواهد کرد که از این تعداد ۲۰۰ خانه در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.

معافی افزود: همچنین در سالجاری کمیته امداد مازندران ۵۳۰ سری جهیزیه به زوج های جوان که شامل پنج کالای اساسی بوده است، تقدیم کرده است.

این مقام مسئول گفت: کمیته امداد مازندران ۱۶ هزار دانش آموز و دانشجو را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۳۰۰ نفر نخبه علمی می باشند.

کمیته امداد امام خمینی(ره) ۸۳ هزار مددجو را تحت پوشش دارد که ماهانه ۶۵ میلیارد تومان و سالانه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان این مددجویان مستمری دریافت می کنند.

استان مازندران دارای سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است.