«محمدرضا قربانی» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با توجه به اینکه خط آهن در مسیر میانه تا مراغه در حال بهسازی و لکه گیری بود برای حرکت مطمئن قطارها، سرعت آن ها در این مسیر به ۱۵ کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه پس از اتمام عملیات بهسازی دوباره قطارها با سرعت قبلی در این مسیر حرکت خواهند کرد، یادآور شد: یکی از سالن های قطارمسافری تهران - ارومیه در حین عبور از این مسیر دچار مشکل شده بود که ماموران قطار اقدام به جابجایی مسافران این سالن به سالن دیگر قطار کردند.
قربانی، ادامه داد: برای این قطار هیچ مشکلی پیش نیامده و در مسیر خود در حرکت است.
امروز برخی از پایگاه های خبری مطلبی با عنوان خروج قطار مسافری تهران - ارومیه از ریل در مسیر خط آهن میانه منتشر کردند.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راهآهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزدهگانه راهآهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راهآهن آذربایجان به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمترسانی میکند.