دزفول – ایرنا – رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول گفت: ایجاد فرماندهی واحد آتش نشانی در شهرستان دزفول به منظور افزایش بهره وری، ایجاد وحدت رویه و افزایش سطح آموزشی و آمادگی نیروهای آتش نشانی در حوادث به عنوان اولویت دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا زمانی راد روز دوشنبه در نشست مشترک با رییس و معاونان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول افزود: شهرستان دزفول به جز شهر دزفول دارای ۱۱ شهر است که به دلیل اینکه بسیاری از این شهرها فاقد آتش نشانی هستند در صورت بروز آتش سوزی در این شهرها مهار آتش توسط نیروهای آتش نشانی شهر دزفول انجام می‌شود.

وی کمبود تجهیزات و نبود نیروهای آموزش دیده را از جمله چالش‌های مهم سازمان‌های آتش نشانی شهرستان دزفول برشمرد و ادامه داد: نبود انسجام و وحدت رویه میان سازمان‌های آتش نشانی شهرهای تابعه شهرستان دزفول موجب شده تا بسیاری از ظرفیت‌های موجود مورد غفلت قرار گیرند.

رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول با تاکید بر اینکه ایجاد فرماندهی واحد آتش نشانی شهرستان دزفول می‌تواند الگویی در کشور باشد، گفت: ایجاد فرماندهی واحد آتش نشانی در شهرستان دزفول در نشست‌های مشترک با فرمانداری دزفول و مسوولان استان به عنوان اولویت دنبال می‌شود.

وی افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور بودجه مناسبی برای تامین تجهیزات آتش نشانی شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت تخصیص داده است.

زمانی راد گفت: ایجاد فرماندهی واحد آتش نشانی شهرستان دزفول ضمن هدایت و فرماندهی واحد تمام امکانات موجود باعث آموزش آتش نشانان و فرماندهی میدان در حوادث آتش سوزی توسط سازمان آتش نشانی شهر دزفول می‌شود.

ایجاد فرماندهی واحد آتش نشانی موجب افزایش چشم گیر امدادرسانی در حوادث می‌شود

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول نیز در این نشست گفت: شهرستان دزفول به جز دزفول دارای ۱۱ شهر تابعه است که از این تعداد تنها ۶ شهر دارای سازمان آتش نشانی هستند.

روح الله بهشتی فرد ادامه داد: نبود نیروهای آموزش دیده و کمبود تجهیزات آتش نشانی موجب شده تا در صورت بروز حادثه، نیروهای آتش نشانی شهرداری دزفول به محل حادثه اعزام شوند.

وی تصریح کرد: آتش نشانی، شغلی ۲۴ ساعته است و چیزی به نام تعطیلی در آن معنا ندارد این در حالی است که به جز آتش نشانی شهرهای صفی آباد و شهر امام سایر شهرها به صورت نیمه وقت فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با استقبال از ایجاد فرماندهی واحد آتش نشانی شهرستان دزفول گفت: ایجاد فرماندهی واحد موجب هم افزایی، افزایش بهره وری و افزایش چشمگیر امدادرسانی در حوادث می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست مصوب شد تا سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول نسبت به تهیه و تدوین طرح عملیاتی ایجاد فرماندهی واحد آتش نشانی شهرستان دزفول اقدام کند.

همچنین مقرر شد شورای اسلامی شهرستان دزفول به عنوان متولی برای ایجاد فرماندهی واحد آتش نشانی شهرستان دزفول برگزاری نشست های مشترک در سطح شهرستانی، استانی و ملی را به عنوان اولویت پیگیری کند.