تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری یک سارق و کشف بیش از ۲ هزار کیلو پسته کال سرقتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی امیرسبتکی گفت :در پی وقوع یک فقره سرقت پسته‌های کال از یک باغ در مناطق روستایی خواجوشهر سیرجان، ماموران پاسگاه انتظامی ملک آباد با پی‌جویی‌های تخصصی، متهم دخیل در این سرقت‌ها را شناسایی کردند و اقدامات لازم برای دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پیگیری های پلیس نتیجه داد و در نهایت این سارق پس از گذشت ۲۴ ساعت با یک دستگاه خودرو و بیش از ۲ هزار کیلو پسته کال مسروقه در یک ترمینال ضبط پسته واقع در یکی از روستاهای حومه شهر توسط ماموران پاسگاه انتظامی محمودآباد دستگیر شد.

سرهنگ امیرسبتکی ادامه داد: این متهم در مواجهه با شواهد و مدارک موجود به سرقت پسته کال از یک باغ اعتراف کرد و ۲ هزار و ۵۵ کیلو پسته‌های سرقتی نیز به مالباخته تحویل شد.

فرمانده انتظامی سیرجان از باغداران شهرستان خواست از افراد امین و خوش سابقه برای نگهبانی باغات خود استفاده و از به کارگیری اتباع غیرمجاز در این زمینه خودداری کنند.

سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار گرفته است.