تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز امروز خبر داد که دولت انگلیس در تلاش برای قطع دسترسی روسیه به تجهیزات نظامی خارجی، تعدادی از افراد و موسسات وابسته به ایران، ترکیه، امارات متحده عربی، اسلوواکی و سوئیس را تحریم کرد.

به گزارش ایرنا، لندن ۲۲ فرد و موسسه خارج از روسیه را به اتهام حمایت از مسکو در جنگ علیه اوکراین تحریم کرد و ۳ شرکت روس واردکننده قطعات الکترونیک مورد نیاز ارتش روسیه نیز هدف تحریم های این کشور قرار گرفتند.

در بیانیه جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس، آمده است: تحریم های امروز زنجیره تامین صنایع دفاعی روسیه را هدف قرار داده و به تحلیل بیش از پیش زرادخانه آن کشور منجر خواهد شد.

تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز نیز در این زمینه گزارش داد، انگلیس تاکنون یک هزار و ۶۲۷ فرد و موسسه را به اتهام نقض تحریم های روسیه هدف قرار داده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی مندرج در تارنمای دولت انگلیس، شرکت «پرآور پارس» که سازنده پهپاد و وابسته به دولت معرفی شده به همراه ۷ تن از مدیران آن هدف تحریم های امروز بوده اند. همچنین سازمان تحقیقات و جهادخودکفایی سپاه پاسداران، نیروی هوافضای سپاه پاسداران و علیرضا بلالی مشاور ارشد فرماندهی این نیرو نیز در میان تحریم شدگان دولت انگلیس قرار دارند.

انگلیس اخیرا نیز چند قاضی و مقامات روسیه را به بهانه مشارکت در محاکمه ولادیمیر کارا مورزا، رهبر مخالف روسیه تحریم کرد و تصمیم برای رد درخواست تجدیدنظر حکم زندان او را "غیرقابل توجیه" دانست.
لندن از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.