قم - ایرنا -شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم با تبریک روز خبرنگار ، تلاش برای تبیین توانمندیهای کشور و تشویق مردم به حضور در عرصه های سرنوشت ساز را از جمله وظایف رسانه ها دانستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به مناسبت روز خبرنگار معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر قم با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم، ضمن تبریک این روز، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده طی سالجاری ارائه کردند.

فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در میان مردم فراگیر شده‌است

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در این بازدید، گفت: با تلاش خبرنگاران و فعالیت‌های رسانه‌ای صورت‌گرفته برای نمایش توانمندی‌های شرکت‌های داخلی برای ساخت محصولات موردنیاز کشور، فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در میان مردم با استقبال مواجه و فراگیر شده‌است.

ابوالقاسم مقیمی بیان داشت: خبرنگاران ما در پرداختن به داشته‌ها و توانمندی‌های جوانان این مرزوبوم به‌خوبی عمل کرده‌اند و مردم ما امروز به ظرفیت‌های کشور برای پاسخ به هر نیازی از جمله در زمینه ساخت انواع محصولات راهبردی باور دارند.

وی افزود: دشمنان تلاش کردند با تحریم‌های اقتصادی ما را ناامید سازند، اما در اثر این فشارها، ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه‌های اقتصادی بیش‌ازپیش نمایان شد و متخصصان ما توانستند از دل این تهدید فرصت بیافرینند.

تلاش جامعه خبری قم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ستودنی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز گفت: تلاش جامعه خبری قم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ستودنی است و طی یکسال گذشته اقدام‌های چشمگیری در این زمینه توسط خبرنگاران استان رقم خورده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن هنرمند، اظهار داشت: خبرنگار در واقع چشم بینا و گوش شنوای نظام محسوب می‌شود و با خوب دیدن و خوب شنیدن می‌تواند روی مسئولان اثرگذار باشد و مسئولان تصمیم‌گیر را در تصمیم‌سازی به راه مناسب رهنمون کند.

وی بیان کرد: ما ایرانیان روحیه شکرگزاری داریم و این که جوانان ما به جوانی و روزهای خوش خود پشت‌پا زده و با جان‌ودل از وطن خویش دفاع کردند و شهید یا جانباز شدند جای شکرگزاری برای همه مردم دارد و نتیجه از خودگذشتگی و ایثار آن جوانان عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی است.

کیفیت آب این استان بسیار مطلوب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز با حضور در خبرگزاری ایرنا، طی سخنانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: امسال کیفیت آب قم بسیار مطلوب است و میزان «ای سی» آن (واحد سنجش میزان نمک محلول در آب) به طور میانگین در حدود یک هزار و حتی در برخی مناطق شهری بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ است.

حسن بختیاری بیان داشت: در سال جاری ۹۰ درصد آب موردنیاز قم از محل سرشاخه‌ها تامین می‌شود و به همین خاطر از نظر کیفیت وضعیت بسیار مناسبی دارد.

وی افزود: باتوجه‌به کیفیت آب قم در سال جاری، نیازی به استفاده از دستگاه آب‌شیرین‌کن برای تصفیه آن نیست و می‌توان آب را از شیر به‌صورت کاملاً بهداشتی و مناسب برای نوشیدن، استفاده کرد.

وی ادامه داد: با این کار از دورریز آبی که توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن برای عمل تصفیه صورت می‌گیرد نیز جلوگیری می‌شود و این موضوع علاوه بر جلوگیری از اسراف آب به حفاظت از محیط‌زیست هم کمک می‌کند.

۱۸ ملک دولتی برای اجرای طرح مولدسازی در قم شناسایی شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم نیز با حضور در ایرنا گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۱۸ ملک دولتی به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح مولدسازی در این استان شناسایی شده است.

مهدی فراهانی بیان داشت: اولویت وزارت اقتصاد بحث مولدسازی است و دولت از این طریق می‌خواهد از محل دارایی‌های دولتی که هیچ استفاده از آن نمی‌شود برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم در حوزه‌های مختلف همچون آموزش و سلامت استفاده کند.

وی افزود: برای مثال ممکن است ملکی برای آموزش‌وپرورش در منطقه‌ای باشد که بلااستفاده مانده، دولت در جریان اجرای طرح مولدسازی، آن را واگذار و با درآمد حاصل از آن در مناطق کمتر برخوردار و نیازمند مدارس جدید ایجاد می‌کند.

خبرنگاران در افزودن علاقه‌مندی مردم برای کتاب‌خوانی کمک کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز گفت: خبرنگاران با خلاقیت در انعکاس اخبار حوزه کتاب برای افزایش علاقه‌مندی مردم به کتاب‌خوانی کمک کنند.

مهدی توکلیان ابراز داشت: خبرنگار خلاق می‌تواند در افزایش خوانش کتاب مؤثر باشد و در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی نیز نقش خود را ایفا کند.

وی بیان کرد: خبرنگاران در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف مردم نقش زیادی دارند و باید توجه داشت که اکنون تعریف رسانه در فضای حاضر با سال‌های گذشته تفاوت کرده است و در فضای مجازی هر یک از مردم می‌توانند یک رسانه باشند.

نقش خبرنگاران در تشویق حضور مردم در عرصه های حساس بی‌بدیل است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم نیز با حضور در مرکز خبرگزاری ایرنا در قم، گفت: نقش خبرنگاران کشور در تشویق و تهییج مردم به حضور در عرصه‌های سرنوشت ساز و حساس کشور در برهه های تاریخی مختلف بی بدیل است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ذاکری، ابراز داشت: در قبل،‌ حین و پس از برگزاری مراسم‌هایی که زیر نظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود فعالیت‌های قابل تقدیری می‌کنند این در حالیست که یکی از پایه های اساسی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امر تبلیغ است و این تبلیغ با اتصال شورا به رسانه ها اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: اتصال به رسانه‌ها و کارکرد آنها یکی از ضرورت‌های به سرانجام رسیدن حرکتهای عظیم مردمی است و خبرنگاران به خوبی طی سال های متمادی که از عمر نظام اسلامی می گذرد مردم را به سمت حمایت از نظام و حضور در عرصه های حساس تشویق کرده اند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به‌عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده‌است.