بوشهر- ایرنا - جانشین رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر گفت: در راستای روان سازی امر ازدواج ۸۰ میلیارد ریال جهیزیه به زوج‌های جوان واجدان شرایط اهدا شد و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، اکبر پورات روز سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشن‌های وصال و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی که در برگزاری جشن‌ها مشارکت داشتند، خواستار برنامه ریزی برای تداوم جشن‌های ازدواج آسان در نیمه دوم سال جاری شد.

وی افزود: در کنار برگزاری جشن‌ها برنامه‌ریزی دوره‌های مشاوره پیش ازدواج در استان زیر نظر مراکز دارای مجوز از اداره کل ورزش و جوانان و سمن‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه اوقات فراغت جهت ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این حوزه در پایان شهریور ماه انجام خواهد شد.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی با سمن‌ها و تشکل‌ها در برنامه‌های مختلف و بهره گیری از ظرفیت آنها در انجام فعالیت‌ها شد و افزود: برگزاری اردوی راهیان نور به مناطق جنگی غرب کشور و همچنین اردوی راهیان پیشرفت جهت بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر و تأسیسات دریایی و گمرک و از همه مهمتر تأسیسات نفتی عسلویه در راستای اوقات فراغت در حال برنامه ریزی است.

برگزاری جشن وصال ۲۰۰ زوج جوان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر گفت: جشن وصال در هر ۱۰ شهرستان در دهه کرامت با حضور ۲۰۰ زوج با بهترین امکانات انجام و و پخش زنده تلویزیونی مراسم نیز انجام شد.

یاسر جمالی اظهار کرد: برنامه ریزی فعالیت‌های فراغتی دستگاه‌های اجرایی بر مبنای دستورالعمل سال جاری و ارسال گزارش به دبیرخانه جشنواره اوقات فراغت استان و اطلاع رسانی برنامه‌های جهت آگاهی مخاطبین و شرکت در برنامه‌ها با اهتمام بیشتری صورت پذیرد.

در این نشست از چهار دستگاه برتر در حوزه اوقات فراغت دانش آموزان از جمله آموزش و پرورش، هلال احمر، فنی و حرفه‌ای و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۱ تقدیر شد.