گچساران- ایرنا- شهردار باشت گفت: بیش از ۴۰۰ میلیاردریال شهرداری در زمینه زیر ساخت های شهری از سال گذشته تاکنون در این شهر هزینه کرده است .

به گزارش ایرنا، سید رضا حسینی روز چهار شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: رفع مشکل روشنایی معابر شهر باشت، خرید ماشین آلات، ساخت و نصب ۱۰۰ پل فلزی، ساخت مخزن ۹۰ متر مکعب مخزن بتی، نصب تابلو راهنمایی، ساخت کانال دفع آبهای سطحی از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت در شهر باشت است.

وی بیان کرد: آسفالت خیابان شهر باشت از جمله سردار شهید سید هدایت الله حسینی، شهدا و جاده ملک آباد به مساحت بیش از ۲۵هزار متر مربع در این مدت انجام شد.

حسینی اظهار کرد: به منظور تامین آب فضای سبز منبع ۹۰ متر مکعب مخزن بتنی امسال در این شهرستان احداث شد.

شهردار باشت تصریح کرد: برای ساخت منبع تامین آب فضای سبز این شهرستان بیش از سه میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار تاکنون هزینه شده و با بهره برداری از این طرح آب فضای سبز۳۰ درصد از شهر باشت بصورت آبیاری سیستم های پیشرفته تامین شد.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت بیش از ۱۰ میلیارد ریال گل و گیاه از جمله "شب‌بو" و "بنفشه" خریداری و در معابر عمومی این شهر از جمله بلوارها، بوستان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز کاشته شد.

حسینی ابراز کرد: طرح ساخت کانال دفع آبهای سطحی این شهرستان با اعتبار ۸۳ میلیارد ریال با هدف جلوگیری از تجمع آبهای سطحی و هدایت و دفع آبهای سطحی به طول ۲ کیلومتر هم اکنون در دست اجراست.

وی بیان کرد: این عملیات با هدف هدایت آبهای سطحی مسیر و جلوگیری از تجمع نزولات آسمانی اجرا شد که در صورت جذب ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل می شود.

حسینی اظهار کرد: هم اکنون فاز نخست تابلوهای مسیر نما، راهنمایی وانتظامی از ورودی تا خروجی شهر با ارزش ۳۰میلیارد ریال عقد قرار شده ودرحال ساخت است.

شهردار باشت با بیان اینکه نصب این تابلوها بزودی انجام می شود گفت: این تابلوها برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در مسیر و اطلاع‌رسانی به مسافران ، تمامی تابلوها و علائم هشدار دهنده مورد نیاز نصب می‌شود.

حسینی گفت: مشکل روشنایی بلوار های ملک آباد، سردا شهید درخشان در حوزه کمربندی، بلوار ۴۵ متری، بلوار شفاء ، ایثارگران و جاده پارک تپه ای در یکسال گذشته تاکنون با هماهنگی با اداره برق تا حدودی برطرف شده است.

وی ساخت و نصب ۱۰۰پل فلزی در معابر سطح شهر را از دیگر اقدامات شهرداری باشت در این مدت اعلام کرد و گفت: این میزان پل ها فلزی برای سهولت تردد رانندگان نصب شد.

حسینی ادامه داد: ۹۰ درصد از معابر شهر باشت با نصب این میزان پل فلزی استاندار سازی شد.

شهردار باشت گفت: طرح کانال دفع آبهای سطحی و سیلاب منطقه "ملک آباد " شهر باشت با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال سال گذشته اجرا شد.

وی ابراز کرد: یک دستگاه بیل مکانیکی چرخ زنجیری به ارزش ریالی ۷۰ میلیارد ریال و یک دستگاه ماشین حمل زباله به ارزش ۳۰ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون خریداری شد.

شهردار: خبرنگاران نقد منصفانه را سرلوحه کار خود قرار دهند

شهردار باشت گفت: خبرنگاران می تواند مشکلات و مطالبات مردم را در کمترین زمان ممکن به گوش مسئولان برسانند و به رفع آن کمک کنند.

حسینی اظهار کرد: نقد منصفانه و سازنده از مهمترین رسالت های خبرنگاران باشد و مشکلات جامعه را بدون سیا نمایی مطرح و برای رفع آن عزم جدی داشته باشند.

وی گفت: خبرنگاران قشر زحمت کش و مظلوم می باشند که با صداقت مشکلات مردم پیگیری می کنند.

خبرنگاران فعالیت خود را منحصر به تعریف و تمجید مسئولان ندانند

رئیس شورای شهر باشت در این نشست انتقاد سازنده را از مهمترین رسالت خبرنگاران اعلام کرد و افزود: متاسفانه برخی از مسئولان این شهرستان روحیه انتقاد پذیری ندارند که این خود جای نگرانی دارد.

عمار محمدی ابراز کرد: خبرنگاران نباید جایگاه و رسالت خود را فراموش کنند و فعالیت خود را منحصر به تعریف و تمجدید مسئولان بدانند.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به جایگاه خبرنگاران از سوی مسئولین موجب برطرف شدن بیشتر مشکلات کنونی جامعه بویژه فرهنگی خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: خبرنگاران در راستای مشکلات کنونی جامعه بیش از از پیش تلاش کنند.