به گزارش ایرنا، علی اسماعیلی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: آموزش و پرورش به عنوان یکی از فضاهایی که گستردهترین ارتباط را با مردم دارد، نیازمند همکاری تنگاتنگ اصحاب رسانه است.
وی با اشاره به اینکه نقدها و نظرات اصحاب رسانه برای مدیران کارساز و سازنده خواهد بود، اظهار داشت: امیدواریم با این ارتباط شاهد ارتقای خدمات دستگاه تعلیم و تربیت باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به رویهای که در نوع نگاه به کنکور و سوابق آن ایجاد شده است، باید نمرات مورد وثوق باشد.
وی با اشاره به اینکه سبک و سیاق برگزاری امتحانات نهایی به نوعی متفاوت بود، تصریح کرد: حتی تصحیح اوراق نیز به شکل دیگری انجام شد تا حقی از کسی ضایع نشود.
اسماعیلی گفت: در همین راستا نحوه رسیدن سوالات بهدست دانشآموزان و نوع انتقال سوال به مراکز آزمونی با یک دگرگونی رخ داد و اگر قبلا از طریق وسیله نقلیه بود، سوالات با نظارت نهادهای مربوطه به صورت رمزبندی ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه در بحث اجرا نیز در زمینه رسیدن دانشآموزان به آزمون دقت بالایی به عمل آمد، افزود: حتی مواردی داشتیم که به علت تاخیر دانشآموزان به جلسه نرسیدند، اما همه اینها برای آن بود که اعتماد عمومی خدشهدار نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: جالب این است که در تاریخ ۱۷۰ ساله آموزش و پرورش یکی از استانداردترین نمرات کسب شد.
وی همچنین درباره افت نمرات دانشآموزان در آزمون نهایی گفت: چون تلاش کردیم آزمون استاندارد باشد، به همین خاطر نمرات استانداردتر شد.
وی تصریح کرد: گاها یک برگه سه بار تصحیح شد که حق دانشآموزان ضایع نشود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه تصحیح اوراق به صورت ملی انجام شد، گفت: حسن این نوع تصحیح ورقه این بود که ۱.۹۹ نمره میانگین نمرهها در کل کشور واقعیتر شد و به اصطلاح نمرات پایین تر آمد که در زنجان این میانگین یک نمره بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در میانگین سه رشته استان زنجان ۷۰.۷۲ درصد نمره قبولی گرفتند، ادامه داد: امسال درصد قبولی استان در همه رشتههای نهایی از میانگین کشوری بالاتر بود.
وی با بیان اینکه روند نزولی نمرات در کل کشور پس از کرونا چشمگیر بود، اضافه کرد: خوشبختانه در این حوزه زنجان از میانگین کشوری وضعیت بهتری داشت.
اسماعیلی در ارتباط با مناطق آموزشی کشور نیز گفت: از ۱۴ منطقه زنجان غیر از سه منطقه، همه مناطق از ۱۸ رتبه تا ۲۷۵ رتبه در کل کشور بالاتر رفتهاند.
وی در ادامه گزارشی از فعالیتهای پرورشی این اداره کل در قالب برنامههای تابستانی ارائه و تصریح کرد : یکی از اهداف اصلی اجرای فعالیتهای تابستانی، جذب دانش آموزان ساکن در حاشیه شهرها و روستاهای محروم است تا این عزیزان با فراگیری مهارتهای اجتماعی لازم، حضور فعالانه و مفیدی در جامعه داشته باشند.
اسماعیلی هدف اصلی اجرای فعالیتهای تابستانی را تلاش برای دور کردن دانشآموزان از آسیبهای اجتماعی دانست و افزود: هدف از اجرای فعالیتهای تابستانی ایجاد فضایی برای دوری دانشآموزان از آسیبهای اجتماعی در تابستان است، به همین دلیل در کنار تدوین محتوا حضور در اردوها و جمعهای صمیمی و لذت بخش دانشآموزان سبب جهاد تبیین عملی و تعمیق ارزشهای اجتماعی در دانشآموزان خواهد شد.