ساوه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ساوه گفت: احساس امنیت شهروندان و کاهش نقاط ضعف دستگاه های اجرایی از مهمترین اهداف برگزاری مانور منطقه ای زلزله در این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، «صالح کربلایی حسنی» روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی مانور منطقه ای زلزله و تخریب بند با حضور اعضای ستاد بحران شهرستان های ساوه، تفرش و زرندیه اظهار کرد: این مانور با هدف افزایش توان امدای دستگاه ها و تقویت انجام ماموریت ها در بحران، استحکام بخشیدن به همکاری واحدها و بر ط ف کردن نقاط ضعف دستگاه ها در مواقع بحران انجام می شود.

وی با بیان اینکه این مانور روز شنبه ۲۱ مرداد ماه در سد الغدیر ساوه با حضور عوامل ستاد مدیریت بحران یه شهرستان برگزار می شود افزود: وقوع یک زلزله، تخریب بند خاکی در یک محدوده فرضی، امدادرسانی به یک روستای آسیب دیده از جمله سناریو اجرایی این مانور است.

کربلایی حسنی یاداور شد: فرماندهی انتظامی، دادستانی، هلال احمر، علوم پزشکی، اورژانس، برق، آب و فاضلاب، گاز، شرکت مخابرات، راهداری، آب منطقه ای، بسیج سازندگی و فرآورده های نفتی، بنیاد مسکن، پزشکی قانونی، راه و شهرسازی و شهرداری های سه شهرستان از جمله گروه های شرکت کننده در این مانور هستند.

وی با تاکید بر پیشگیری از بحران در حوادث و همکاری مطلوب تمامی دستگاه ها در مانور بزرگ منطقه ای به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: پس از برگزاری مانور، دستگاه های مرتبط با ستاد مدیریت بحران بر حسب نحوه حضور و عملکرد، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: امکان سنجی تجهیزات و امکانات و مشخص شدن ضعف های عملیاتی، تقویت حس همکاری و مشارکت اعضاء و برنامه ریزی مستمر بر پایه تحلیل واقعی برای مقابله با بحران از جمله اهداف برگزاری این مانورهاست.