اصفهان – ایرنا–معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به تلاش مخالفان نظام در مُحرم امسال برای ناامن جلوه دادن مراسم عزاداری‌ها گفت: این رفتارها بدلیل سیلی خوردن استکبار جهانی از اعتقادات مردم ما به اهل بیت(ع) است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان نثاری روز چهارشنبه در همایش موکب‌داران اربعین حسینی استان در دانشگاه اصفهان افزود: اوج خباثت و شدیدترین رذالت دشمنان در فتنه‌ سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، جسارت به ساحت اهل بیت(ع) بود بر این اساس حرکت بین‌المللی اربعین، موکب‌داری و جمع شدن تشکل‌ها برای برافراشتن علم مراسم عزاداری امام حسین (ع) موضوعیت دارد.

معاون استاندار اصفهان افزود: تمام تلاش‌ها در ستاد اربعین به این منظور است که این حرکت عظیم بطور کامل مردمی صورت گیرد و استمرار یابد زیرا ادامه حیات آن نیز به مردمی بودنش وابسته است.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید به سمتی حرکتی کرد که اربعین و سیاستگذاری آن بصورت دولتی انجام شود.

جان نثاری یادآور شد: تنها وظیفه حاکمیت، پشتیبانی در تامین امکانات حمل و نقل، سوخت، مسائل بهداشت و درمان، مجوز تردد و گذرنامه و سختگیری نکردن برای حضور زائران در این مراسم است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین تاکیدات اربعین این است که موکب‌داران در برگزاری این مراسم عظیم به برادران عراقی نیز کمک کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان گفت: حرکت اربعین حسینی، یک حرکت عظیم فرهنگی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، بسترساز تمدن نوین اسلامی و زمینه‌ساز ظهور است.

جعفر عسگری افزود: بر این اساس نباید به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین به صرف یک مناسبت هر ساله نگریست بلکه باید هر سال برای رشد و تعالی فرهنگی و زیرساختی آن بر میزان تلاش‌ها افزاود.

به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور مسوولان موکب‌های اربعین در استان همراه با برنامه‌های مداحی، روضه‌خوانی و تجلیل از تعدادی از خانواده‌های شهدای مُدافع حرم در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.