مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احداث سه هزار تخت بیمارستانی در مشهد و سایر شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه با هدف جبران کمبود تخت‌های بستری خراسان رضوی در حال اجرا است.

دکتر محمد علی کیانی روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، با اشاره به بیمارستان در حال احداث ۵۴۰ تختخوابی مشهد افزود: تلاش می شود با حمایتهای دولت کمبود تخت های بیمارستانی طی چهار تا پنج سال آینده برطرف شود.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام که با تلاش دولت مردمی به بهره برداری رسید، ادامه داد: تامین تجهیزات و نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف نیز از مهمترین اقداماتی است که در راستای توسعه خدمت‌رسانی به مردم در مناطق مختلف صورت گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دولت در دو سال اخیر تلاش‌های گسترده‌ای در توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی، درمانی و تامین تجهیزات پزشکی پیشرفته داشته است.

دکتر کیانی ادامه داد: در دو سال اخیر ۱۵ هزار و ۹۰۰ تخت بستری به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده که این میزان معادل ۱۰ درصد مجموع کل تخت‌های بستری کشور است.

دکتر کیانی در بخشی از سخنانش گفت: داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس رنکینگ‌های جهانی در سطح کشور و در منطقه خاورمیانه دارای رتبه برتر است.

وی گفت: در گذشته بیماران مبتلا به سرطان برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند و این در حالی است که در حال حاضر تمامی خدمات مرتبط در مراکز درمانی کشور قابل انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه سخنانش از اقدامات ارزشمند رسانه‌های گروهی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه به ویژه در حوزه سلامت قدردانی کرد و افزود: رسانه‌ها همواره به عنوان یک همراه و یاور حوزه سلامت در اطلاع رسانی و ارتقای سلامت جامعه نقش موثری را ایفا می‌کنند.

دکتر کیانی افزود: در دوران همه گیری ویروس کرونا، تلاش آنان موجب شد علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، نقش و جایگاه پزشکان و کادر بهداشت و درمان بیش از پیش در جامعه نمایان شود.

وی ادامه داد: اکثر جامعه پزشکی انسانهایی فرهیخته، خدوم و ایثارگری هستند که برای نجات جان بیماران و سلامت جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند، شهادت جمعی از پزشکان و کادر بهداشت و درمان در دوران همه گیری کرونا و در مسیر نجات بیماران گویای این مطلب است.

به گزارش ایرنا، ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهر مزار شریف افغانستان از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار انتخاب شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی قدیمی ترین آژانس خبری در ایران محسوب می شود که در سال ۱۳۱۳ خورشیدی تاسیس شده و از نظر وسعت پوشش خبری و فعالیت دفاتر خبری در داخل و خارج از کشور بزرگترین بنگاه خبری ایران است.