یاسوج – ایرنا – نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به حق رسانه برای نقد امور و کارهای بر زمین مانده، گفت: ولی باید زبان رسانه در نقد منصفانه و امید زا باشد.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید نصیر حسینی روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی بمناسبت روز خبرنگار افزود: نقد و انتقاد منصفانه و بموقع گره گشاست و باید رسانه های ما در نقد به سمت و سویی نروند که تحریک آمیز و حاشیه ساز شوند.

وی افزود: کار خبرنگاری کاری ارزشمند و حیاتی است و در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نقش مهمی ایفا می‌کند و مردم بر اساس خبرها اقدام می‌کنند و تصمیم می‌گیرند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: می طلبد خبرنگاران در خبرهایشان مصحلت نظام، امید و منافع عمومی را لحاظ کنند، همچنین در خبرها آبروی مردم و جامعه را در نظر بگیرید.

آیت الله حسینی تاکید کرد:برخی خبرها اگر به موقع و درست به دست مردم می رسید سرنوشت جامعه به گونه دیگری جلو می‌رفت برای نمونه موضوع غدیر به خوبی برای مردمی که غیبت داشتند به خوبی تشریح و تبیین نشد.

وی ادامه داد: بعضی از نمادهای موجود در سطح شهر یاسوج تناسب با فرهنگ، آداب و سنت استان ندارند و همچنین تبلیغات و تابلوهایی که در سطح شهر یاسوج هستند، برگرفته از مدل غربی و متناسب با فرهنگ ما نیست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اضافه کرد: چنانچه وضعیت شورای شهر یاسوج با همین روال ادامه پیدا کند باید منحل شود و از دستگاه‌های امنیتی و دادگستری می‌خواهیم به موضوع ورود کنند.

وی تأکید کرد: اعضای شورای شهر باید وظیفه‌شناس و دغدغه‌مند باشند زیرا بازی با سرنوشت مردم توسط شورای شهر یاسوج به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج عنوان کرد: جمهوری اسلامی با اراده ملت، اقتدار و سربلندی را برای کشور به ارمغان آورده است، هرچند عده‌ای خائنانه تلاش می‌کنند انقلاب اسلامی را بد جلوه دهند که پشت این جریان آمریکا و انگلیس و رژیم جعلی صهیونیستی است.

آیت الله حسینی بر ضرورت حمایت از رسانه ها تاکید کرد و افزود: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند و در راستای پیشرفت و توسعه استان و فرهنگ تلاش می‌کنند بنابراین باید حمایت شوند.

وی با اشاره به احداث سد خرسان سه، بیان کرد: باید در صورت ساخت این سد منافع استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم منطقه تأمین شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ابراز کرد: گوشت قرمز به قیمت تعاونی به برخی واحدها داده می‌شود که به مردم عرضه شود اما خارج از شبکه توزیع می‌شود که این کار خیانت است.