کرمانشاه – ایرنا – مدیر کل سابق کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: از زمانی تصدی اینجانب تا کنون ۱۶ باب به کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزوده شده که نتیجه پیگیری و تلاش مجموعه همکاران استان می باشد.

به گزارش ایرنا، «معصومه حسنی خونسار» در آیین تکریم و معارفه مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان کرمانشاه که در سرسرای استانداری با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: در نهج‌البلاغه آمده است؛ «کاری که بر آن گمارده شده ای بار امانتی است برای تو» اکنون خدا را شاکرم که این بار امانت را امانت دارانه به سرمنزل مقصود رسانده و از حسن توجه دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همکاران تشکر و قدردانی دارم.

وی اضافه کرد: افزایش کتابخانه در جامعه نتیجه اعضای کتابخانه و کتابخوانان بیشتر را در بر دارد همچنین در این دوره مدیریت من سه بار متوالی انجمن کتابخانه های عمومی به عنوان انجمن برتر کشور معرفی شده و یک سال عنوان مدیرکل برتر را کسب کردم.

وی در پایان از زحمات تمامی همکاران خود و مسئولین استان قدردانی کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در آیین معارفه خود ضمن تشکر از حسن اعتماد نهاد کتابخانه های عمومی کشور و استانداری از وی بیان داشت: یکی از وجوه انسان که کمتر به آن پرداختیم انسان به عنوان مصرف کننده است، هر فرد در جامعه فرهنگی مصرف دارد که اتفاقا در تعالیم دینی هم بسیار مورد توجه است لذا به اختصار، اگر بخواهم اهمیت فرهنگ مصرف را توضیح بدهم باید به ماه مبارک رمضان اشاره کنم، که آنچه از برکات ماه مبارک رمضان نصیب انسان میشود در پرتو تغییری است که در فرهنگ مصرف او ایجاد میشود، ساعات غذا خوردن او تغییر میکند. تاکید بر قرائت بیشتر قرآن است، کمتر شنیدن و توجه کردن به سخنانی که موجب اعتلای او نمی شوند.

«محمدامین بهرامی»، همچنین افزود: بنابراین ما فرهنگ مصرفی داریم و یکی از شقوق این فرهنگ، مصرف فرهنگی است.

او اضافه کرد: کتاب، موسیقی و فیلم نمونه های این سنخ مصرف هستند، لذا اگر ما از کتاب و کتابخوانی سخن می گوییم، برای آن است که اعتقاد داریم از بین آنچه مصرف فرهنگی می دانیم کتاب بالاترین و والاترین نوع مصرف فرهنگی است که شخصیت فرد را می سازد و در دنیای متلاطم امروز شخصیت و ثبات به او می دهد و دستگاه پردازنده ذهنی انسان را قدرت می بخشد.

در پایان با حضور استاندار کرمانشاه و سایر مسئولین استانی و کشوری از زحمات هشت ساله "معصومه حسنی خونسار" قدردانی شد و حکم ابلاغ "محمدامین بهرامی" به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تقدیم وی شد.