زنجان - ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۷۹ نیروی کار مجاز خارجی در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی این استان اشتغال دارند.

طیب جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار شاغلان خارجی مجاز در کارگاه‌های استان در سال ۱۴۰۰، ۱۳۳ نفر و در سال گذشته ۸۶ نفر بود.

وی از افزایش ۵۵ درصدی بازرسی از کارگاه های دارای نیروی کار خارجی در سه ماهه اول سال جاری در این استان خبر داد و گفت: تعداد بازرسی از کارگاه های دارای نیروی خارجی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۱۱۶ به ۱۸۰ مورد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس بخشنامه‌های وزارت کشور هرگونه به کارگیری یا اشتغال به کار مستقل اتباع افغان در کل استان ممنوع است.

جعفری افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید در زمان انعقاد قرارداد اجرای هرگونه پروژه، موضوع ممنوعیت به‌کارگیری اتباع افغان را به‌عنوان یکی از مفاد قرارداد ثبت و در زمان اجرا پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: برای مقابله با به‌کارگیری اتباع افغان در واحدهای صنفی و صنعتی استان، دستگاه های مختلفی مثل نیروی انتظامی وظایفی بر عهده دارد که مرکزیت آن بر عهده وزارت کشور و اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نظارت بر اجرای مفاد قرارداد بر عهده کارفرما و دستگاه برگزارکننده مناقصه و نظارت بر ممنوعیت به کارگیری اتباع غیر مجاز افغان از طرف پیمانکار از وظایف کارفرما است که در صورت ترک فعل، برابر مقررات با آن برخورد می شود.