قم_ ایرنا_ استاندار قم با اشاره به ظرفیت و توان صنعتی و خدماتی مطلوب ایجاد شده در این استان، گفت: این استان از ظرفیت بالایی در تولید و صادرات کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم عراق دارد.

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم که به دعوت مسئولان عراقی به این کشور سفر کرده است با استاندار «نجف» دیدار کرد.

استاندار قم با تاکید بر لزوم برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم اربعین حسینی اعلام آمادگی کرد که ظرفیت های استان قم در خدمت زوار امام حسین (ع) قرار خواهد گرفت.

در بخش دیگری از این دیدار، سید محمد تقی شاهچراغی ضمن دعوت از استاندار نجف برای سفر به قم افزایش مبادلات تجاری میان دو استان قم و نجف را مورد تاکید قرار داد و با ارائه آماری از پیشرفت جوانان قمی در عرصه های اقتصادی و علمی، تصریح کرد: استان قم دارای ظرفیت های بسیاری برای صادرات محصولات مورد نیاز مردم عراق به این کشور است.

در ادامه این دیدار شاهچراغی با «هاشم الکرعابی» معاون اول استاندار نجف نیز به گفت و گو پرداخت و همکاری دو استان در میزبانی از زائرین اربعین ارزیابی شد.

بر همین اساس طرفین زمینه های افزایش مبادلات تجاری میان قم و نجف را مورد ارزیابی قرار دادند.

موضوعاتی چون نحوه خدمات هلال احمر، شهرداری قم و موکب های قمی در حوزه های سلامت و درمان، خدمات رفاهی و تامین آب و یخ از دیگر محورهای این گفت و گو بود.