دزفول-ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دوران اضطرار کرونا در این شهرستان به سر آمد و طومار کرونا در حال پیچیده شدن است.

به گزارش ایرنا، مهشید عصار پنجشنبه شب به رسانه های دزفول اعلام کرد: با شروع کرونا در دزفول از اسفندماه سال ۱۳۹۸، کادر بهداشت و درمان پا به پای مردم دورانی بسیار سخت و طاقت فرسا را طی کردند، کرونا طی پنج پیک جان بیش از یکهزار و دویست شهروند را گرفت.

وی افزود: ارایه خدمات ضروری بهداشتی با وجود شرایط سخت متوقف نشد و آموزشهای مستمر به تمام اقشار مردم، صنف ها و اماکن، کنترل و نظارتهای شبانه روزی تیم های بهداشتی از تمام مدارس، اماکن، تجمع ها، مراسم تدفین، مناسبتها، پلمب اماکن خطرساز و متخلف از دستورالعملهای بهداشتی، محافظت ویژه تر از مادران باردار سالمندان، کودکان، گروههای پرخطر، مراکز نگهداری و سراهای سالمندان، پیگیری وضعیت بیماران، پشتیبانی بهداشتی از وقایع مهم مثل ایام محرم و صفر، کنکورها و آزمونها و مراسمات عمومی دیگر تمام کارکنان دانشگاه علوم پزشکی به ویژه حوزه بهداشت و درمان را با فشار کاری بسیار زیادی روبرو کرد.

وی با اشاره به تقدیم سه شهید سلامت از دانشگاه علوم پزشکی دزفول در دوران کرونا بیان کرد: پایگاه های زیادی برای واکسیناسیون کرونا تجهیز و بیش از ۷۷۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شد؛ بالاخره با تحمل ناملایمات بسیار توانستیم با همت عالی، همراهی مردم و کمک نیروهای داوطلب جهادی از این دوران پرتلاطم عبور کنیم و به ساحل آرامش برسیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: از ابتدای سال جاری اگر چه متاسفانه ۶ نفر بیمار کرونایی را که همگی سالمند و دارای بیماری زمینه ای بودند از دست دادیم؛ ولی بعد از فروردین ماه، تعداد بستریهای کرونا به شدت کاهشی بوده است.

وی ادامه داد: از هفته دوم تیر به بعد بستری بیمار کرونایی در بیمارستانهای دزفول نداشتیم، آخرین مورد تست مثبت کرونا نیز مربوط به اول مردادماه بود که سرپایی درمان شد.

عصار بیان کرد: این آمار نشان می دهد کرونا تحت کنترل درآمده و مردم به آرامش خاطر نزدیک شده اند، البته کرونا هنوز تمام نشده و اکنون نیز کادر درمانی و خانواده هایی که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به افراد پرخطر و کسانیکه بیماری زمینه ای دارند توصیه کرد ضمن استفاده از ماسک در تجمعات، از حضور در فضاهای شلوغ و سربسته اجتناب و سایر موازین بهداشتی را نیز رعایت کنند؛ امیدواریم با به کارگیری توصیه های بهداشتی توسط شهروندان، روند کاهشی کرونا تداوم یابد.