احمد خورگامی روز جمعه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه ،برپایی نمایشگاهها یکی از عوامل رونق توسعه اقتصادی و کسب و کار در استان و کشور است، افزود: برپایی نمایشگاه های متعدد موجب اشتغالزایی و جذب سرمایه گذار خواهد شد.
وی اظهار کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین ظرفیت بی نظیری در جذب سرمایه و باز فروش تولیدات استان دارد و اجرای برنامه های هدف گذاری شده این شرکت به رونق کسب و کار در راستای شعار سال مد نظر رهبر انقلاب نیز کمک می کند.
به گفته خورگامی ،بیش از ۵۰۰ نفر شغل در برپایی نمایشگاه ایجاد می شود و تلاش شده تا فروشندگان روزمزد ساماندهی کرده و با لباس های مشخص در غرفه ها مشغول به کار شوند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در ادامه گفت: برای اجرای رویدادهای نمایشگاهی خلاقانهتر و پویاتر از ادوار گذشته، تعامل با دستگاههای اجرایی و ارگانها و فعالان اقتصادی در دستور کار قرارگرفته است که نتایج آن را در استقبال بینظیر بازدیدکنندگان شاهدیم.
وی از قزوین به عنوان یکی از استان های مطرح صنعتی کشور یاد کرد و گفت: این موقعیت نقش و رسالت نمایشگاه های بین المللی را حساس تر کرده است و از این فرصت باید برای رشد اقتصادی استان بهره ببریم.
خورگامی تصریح کرد: بیشتر نمایشگاه های برگزار شده با هدف معرفی توانمندی های اقتصادی قزوین برپا می شوند.
این مسوول با بیان اینکه امسال علاوه بر برگزاری نمایشگاه های عمومی، برگزاری ۲۵ نمایشگاه به شکل تخصصی در قزوین در دستور کار قرار گرفت،افزود: برپایی نمایشگاههای تخصصی میتواند بستر مناسب و ایده آلی بهمنظور تبادل اطلاعات و تجربیات بین مصرفکنندگان، تولیدکنندگان، کارشناسان و فعالان اقتصادی فراهم بیاورد.
خوراگامی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته نخستین نمایشگاه صنعت مالی استان با حضور فعالان عرصه صنعت مالی از جمله بانک ها، بورس، کارگزاری ها و کارشناسان این حوزه هفته آینده در قزوین برگزار می شود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین افزود: با توجه با اینکه قزوین قطب صنعتی و کشاورزی است و تولید ثروت در این استان رقم می خورد اما هدایت مالی صورت نمی گیرد، ارتقای سطح صنعت مالی در قزوین بسیار مهم است، بنابراین برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.
وی یاد آور شد : حضور در نمایشگاهها برای معرفی محصولات و ایجاد بازار جدید برای واحدهای تولیدی فرصت خوبی است بنابراین این شرکت برای تحقق برنامه های خود، سالانه دهها نمایشگاه داخلی و خارجی برگزار می کند و در این میان رسانه ها می توانند با صاحبان صنعت و کارآفرینان برای معرفی واحدهای موفق اقدام کنند.