آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا با اشاره به موقعیت ویژه این شهرستان مرزی، بر ضرورت توجه به بحث توسعه صنایع کوچک در منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا گفت: برخورداری از موهبت‌های طبیعی و موقعیت فوق‌العاده مرزی، ظرفیت راه‌اندازی صنایع کوچک برای تامین نیازهای داخلی و نگاه به بازارهای خارجی به منظور صادرات بسیار حائز اهمیت است.

وی با گرامی‌داشت ۲۱ مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک افزود: مساله تولید یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی است که در سال‌های گذشته مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار داشته و مبنای تعیین شعار سال از جانب ایشان بوده است.

امام‌جمعه آستارا بیان کرد: اگر در شهر یا استانی امکان احداث کارخانه‌های بزرگ وجود نداشته باشد، می‌توان با حمایت از صنایع کوچک و راه‌اندازی چندین کارگاه به همان عدد و رقم مطلوب کارخانه‌ها در زمینه اشتغال، گردش مالی و آورده اقتصادی دست یافت که این امر تنها با حمایت مسئولان مربوطه قابلیت اجرایی دارد.

وی همچنین مناسبت پیش‌روی دیگر، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: حضور و مشارکت تشکل‌های مردمی در مسائل اجتماعی گوناگون می‌تواند به فرهنگ‌سازی در جامعه و کاهش هزینه‌های دولت در آن امور منجر شود.

حجت‌الاسلام باقری ارومی اظهار کرد: مشارکت در انتخابات یکی از مصداق‌های بروز و ظهور حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی است و با توجه به اینکه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش‌رو داریم، باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌ها مردم مشارکت اجتماعی حداکثری در این ۲ انتخابات مهم داشته باشند.

وی در ادامه نیز واقعه جدا شدن بحرین از خاک ایران در حدود پنج دهه پیش را مورد اشاره قرار داد، آن را نشانه اوج وادادگی رژیم طاغوتی پهلوی دانست.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه کشور ما در طول تاریخ فراز و نشیب‌ها و روزهای تلخ و شیرین بسیاری را تجربه کرده و پشت سر گذاشته است، گفت: آن حکومت که قسمتی از خاک کشور را بدون هیچ جنگ و درگیری واگذار کرد، به دلیل ضعف و بیچارگی‌اش بود؛ در حالی که تمامیت ارضی در بیش از چهار دهه گذشته حفظ شد.

وی تاکید کرد: نه تنها یک وجب از خاک خودمان را در این مدت از دست ندادیم، بلکه امروزه تفکر انقلابی و سیطره قدرت جمهوری اسلامی بر کشورهای مختلف منطقه سایه افکنده است و جبهه مقاومت این پیروزی ها را تا استقرار کلمه توحیدی "لا اله الا الله" در سرتاسر گیتی با ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با گرامی‌داشت مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، از آزادگان شهرستان آستارا تجلیل کرد و آنها را نماد صبر و ایستادگی مردم ایران در برابر رژیم جنایتکار بعثی عراق عنوان کرد.

وی سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) را نیز تسلیت گفت و به بیان چند روایت و حدیث از آن امام بزرگوار پرداخت.