گرگان - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: با گذشت چهار روز از آغاز پیش ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد افرادی که از این استان مدارک هویتی خود را در پنجره واحد وزارت کشور ثبت کردند، با گذر از مرز ۴۰۰ نفر به ۴۱۶ نفر رسید.

سیدعلی مهاجر روز جمعه در تماس خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد، ۳۷۲ نفر معادل ۸۹ درصد آقایان و ۴۴ نفر معادل ۱۱ درصد بانوان هستند.

وی با اشاره به مدرک تحصیلی افراد ثبت نامی بیان کرد: ۶۲ نفر معادل ۱۵ با مدرک دکتری، ۳۰۳ نفر معادل ۷۲ درصد کارشناسی ارشد و ۱۲ نفر معادل ۳ درصد با مدارک حوزوی و مابقی بت سایر مدارک احراز هویت شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن زمان اتمام پیش ثبت‌نام این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی افرادی که متقاضی حضور در رقابت ورود به مجلس شورای اسلامی هستند، مراحل ثبت اطلاعات در پنجره واحد وزارت کشور را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مهاجر یادآور شد: مدت زمان پیش ثبت‌نام تا روز یکشنبه ۲۲ مرداد بوده و داوطلبان برای بارگذاری مدارک هویتی خود در این سامانه باید از ساعت هشت صبح لغایت ۱۸ عصر اقدام کنند که این زمان طبق اعلام وزیر کشور قابل تمدید نخواهد ببود

استان گلستان براساس آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵، تعداد یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت دارد.

این استان دارای ۱۴ شهرستان است که ۶ حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی با هفت کرسی از مجموع ۲۹۰ کرسی این مجلس را به خود اختصاص داده است.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا با مرکزیت گرگان دارای ۲ نماینده است.

حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان با مرکزیت کردکوی، حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول و فندرسک به مرکزیت علی‌آبادکتول، حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر به مرکزیت رامیان، حوزه انتخابیه گنبدکاووس و داشلی‌برون با مرکزیت گنبدکاووس و حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مرکزیت مینودشت نیز پنج حوزه انتخابیه گلستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه یک کرسی دارند.

استان گلستان نیز در مجلس خبرگان رهبری دارای ۲ نماینده است.