یاسوج - ایرنا - معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین مرتبه در تاریخ استان، دانش آموزان ۹ استان کشور برای حضور در رقابت های ورزشی به این استان وارد شدند.

فرشید کرمی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: دانش آموزان استان های یزد، قم، کردستان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان به همراه مربیان و سرپرستان خویش وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.

وی افزود: رقابت های ورزش دانش آموزی در ۲ رشته هندبال و طناب زنی برای نخستین مرتبه در تاریخ آموزش و پرورش این استان از ۲۱ مردادماه جاری به میزبانی شهر یاسوج آغاز می شود.

کرمی ادامه داد: یک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز، ناظر و داور از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات هندبال (پسران و دختران) و طناب زنی (دختران) تا سوم شهریور ماه آینده میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند بود.

به گفته معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، برای برگزاری باشکوه این مسابقات همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: این رویداد ورزشی از نظر اقتصادی، گردشگری و فرهنگی کمک زیادی به معرفی استان در سطح کشور خواهد کرد و فرصت مناسبی است تا دستگاه های اجرایی استان از جمله سازمان گردشگری و شهرداری ها نیز با برگزاری برنامه های جانبی، جشنواره ها و برپایی اردوهای گردشگری بتوانند به معرفی جاذبه های استانی بپردازند.

کرمی تصریح کرد: از همه ظرفیت ها برای میزبانی شایسته این دوره از رقابت ها استفاده خواهیم کرد تا خاطره ای ارزشمند برای دانش آموزان ورزشکار در سفر به این استان به یادگار بماند.