زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است و از بعدازظهر شاهد وزش باد در بیشتر مناطق خواهیم بود که در برخی ساعات سرعت آن به حد شدید خواهد رسید.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی روزهای آینده نیز شرایط جوی در اغلب مناطق استان پایدار است و بارندگی پیش بینی نمی شود، افزود: وزش باد کماکان در استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی تغییر محسوسی نخواهیم داشت و همچنان هوای گرمی در استان حاکم است، یادآور شد: طی شبانه روز گذشته سجاس با ۱۰ درجه سانتیگراد به عنوان خنکترین و گیلوان با ۴۱ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان ثبت شد.

سلطانی دمای فعلی هوای زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۴ و ۳۶ درجه، ابهر ۱۵ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۷ و ۳۵ درجه، آببر ۲۵ و ۴۰ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۳۶ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۳ درجه و ماهنشان ۱۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.