تهران - ایرنا- شبکه المیادین امروز شنبه از انفجار در داخل پایگاه آمریکا در منطقه «الشدادی» در ریف استان الحسکه در شرق سوریه و تحرکات هوایی ارتش آمریکا در اطراف پایگاه «عین الاسد» در خاک عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین در خبر فوری خود افزود: شماری از آمبولانس ها به محل اعزام شده اند.

امروز همچنین پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در حوزه گاز طبیعی "کونیکو" در استان دیرالزور در شرق سوریه هدف سه حمله راکتی قرار گرفته بود.

منابع محلی امروز به خبرنگار «اسپوتنیک» در منطقه دیرالزور در شرق سوریه گفته بودند که صدای یک رشته انفجار در سراسر روستاها و شهرک های اطراف حوزه گاز طبیعی «کونیکو» در حومه شمالی این استان شنیده شد و این انفجارها ناشی از حمله به پایگاه نظامی غیرقانونی ارتش آمریکا در این حوزه گازی بود.

این منابع تایید کردند که صبح امروز ۳ فروند موشک توسط افراد ناشناس به سمت ارتش آمریکا در داخل پایگاه غیرقانونی این کشور شلیک شد که به اهداف خود اصابت کرد.

بلافاصله پس از شنیدن این انفجارها، منطقه اطراف پایگاه ارتش آمریکا در حوزه «کونیکو» شاهد آماده باش گسترده نیروهای اشغالگر آمریکایی و شبه نظامیان مزدور وابسته به آنها موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) بود.

هنوز گزارشی درباره تلفات و خسارت های احتمالی حمله به کونیکو و انفجار در پایگاه آمریکا در الشدادی نرسیده است.

شبکه المیادین به نقل از منابع خود در خبر جداگانه دیگری نیز اعلام کرد که بالگردهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ائتلاف ضد داعش در اطراف پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در استان مرزی الانبار در غرب عراق به سمت مرز سوریه به پرواز درآمده اند. استان الانبار عراق در مجاورت مرز سوریه قرار دارد. پایگاه التنف به عنوان بزرگترین پایگاه آمریکا در سوریه نیز در منطقه مرزی سوریه با استان الانبار عراق قرار دارد.