بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح اضطراری تامین آب آشامیدنی از منطقه "پلنگ دره" بجنورد هزینه شده است.

رضا نعیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح اضطراری تامین آب مورد نیاز در شهر بجنورد برای جلوگیری از مشکل تامین آب از سال گذشته در دست اجرا است و هم اینک ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در فاز اول طرح انتقال چاه آب پلنگ دره به شهر بجنورد، سه حلقه چاه با ۸.۵ کیلومتر خط انتقال، یک ایستگاه پمپاژ و مخزن ۲ هزار متر مکعبی تعادلی به مدار آب شهر بجنورد اضافه می شود.

نعیمی ادامه داد: در فاز دوم نیز چهار حلقه چاه، یک باب ایستگاه پمپاژ و ۱۳.۵ کیلومتر خط انتقال اجرا می شود.

به گفته وی؛ برای اجرای کامل این طرح آبرسانی ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نعیمی با تاکید بر ضرورت پرهیز مشترکان از مصارف غیرشرب، تاکید می کند: مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر شرب، بهترین راهکار برای مقابله با تنش آبی در روستاها است به گونه ای که از روستاییان می خواهیم از آب شرب برای دام ها و آبیاری صیفی جات استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی با کمبود منابع آبی شیرین مواجه است و آب آشامیدنی اهالی مناطق شهری و روستایی آن به سختی تامین می‌شود بنابراین شهروندان باید در مدیریت مصرف آب اهتمام جدی داشته باشند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.