ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: کمبود اقلام دارویی و بهداشتی در استان به صورت جدی و ویژه از طریق وزارت بهداشت پیگیری و رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد کرمی روز شنبه در حاشیه دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه این استان به زودی میزبان جمع کثیری از زائران اربعین خواهد بود لازم است هرگونه کمبود اقلام دارویی، شیرخشک و سرم مورد نیاز در اسرع وقت تامین شود.

وی با اشاره به تامین نیاز شکر واحدهای صنفی، قنادان و خانواده‌ها اظهار کرد: در خصوص تامین شکر مورد نیاز از محل موجودی کارخانجات قند استان بویژه کارخانه قند ارومیه، به میزان یک هزار و ۵۰۰ تُن شکر برای مصارف صنوف قنادان، همین مقدار برای مصارف صنایع، یک هزار تُن برای مصارف خانوار و همین مقدار نیز برای مصارف زنبورداران تخصیص داده و توزیع خواهد شد.

کرمی در خصوص تهیه لباس فرم مدارس نیز ادامه داد: مقرر شد با هدف کاهش هزینه تولید و برخی هزینه‌های جانبی تحمیلی (طی سنوات قبل شامل لباس اهدایی و سایر مبالغ دریافتی) حذف و بار مالی مضاعفی بر واحدهای تولیدی و به تبع آن خانواده‌ها تحمیل نشده و میزان لباس قابل دوخت به تناسب وضعیت و امکانات واحدهای تولیدی تقسیم می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربجان غربی در زمینه شهریه مدارس گفت: با توجه به اینکه تعیین نرخ شهریه‌ها به صورت سیستمی و از طریق وزارت آموزش و پرورش مصوب و ابلاغ می‌شود مقرر شده که در خصوص نرخ شهریه مراتب بالا بودن نرخ‌ها به صورت مکتوب از وزات آموزش پرورش پیگیری شود.

کرمی اضافه کرد: همچنین طی گشت‌های مشترک توسط آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات به صورت مستمر بازرسی‌ها اعمال و با مدارس متخلف که بیشتر از شهریه مصوب از والدین مطالبه کنند طبق قانون برخورد انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: میزان شهریه مصوب اعم از شهریه مصوب و سایر شهریه‌های تکمیلی و مکمل در وروردی مدارس نصب و اطلاع رسانی لازم از طریق آموزش و پرورش مبنی بر دریافت شکایات نیز اعمال خواهد شد.

کرمی درباره برخودر با بنگاه‌های متخلف به عنوان یکی ز مصوبه‌های جلسه‌های قبل گفت: از سوی مسکن و شهرسازی استان در خصوص تشکیل اکیپ‌های بازرسی و نظارت بر بنگاه‌های املاک گزارشاتی وصول شده که بیانگر برخورد با مشاورین املاک متخلف در جهت کنترل بازار اجاره مسکن است.