تهران - ایرنا- هزاران یمنی امروز شنبه با برگزاری راهپیمایی گسترده در استان صعده در شمال غربی یمن به مناسبت سالروز شهادت زید بن علی (فرزند امام سجاد ع)، به آمریکایی ها و نیروهای بیگانه مستقر در خلیج عدن، باب المندب، دریای سرخ و دریای عمان هشدار دادند که با آتش بازی نکنند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره، راهپیمایان با در دست داشتن پرچم های یمن و پلاکارهایی حمایت خود را از دولت نجات ملی یمن اعلام کرده و خطاب به آمریکایی ها و نیروهای بیگانه حاضر در دریای سرخ، باب المندب، خلیج عدن و دریای عمان هشدار دادند که با آتش بازی نکنند.

در ادامه این بیانیه که همزمان با راهپیمایی سراسری به مناسبت سالروز شهادت زید بن علی فرزند امام سجاد (ع) صادر شده، آمده است: به آمریکایی ها و نیروهای بیگانه درباره ادامه اشغال جزایر یمن توسط آنها هشدار می دهیم، زیرا هزینه گزافی برای این کار خواهند پرداخت.

این بیانیه افزود: به آمریکایی ها و نیروهای بیگانه درباره ادامه اشغال جزایر یمن توسط آنها هشدار می دهیم، زیرا هزینه گزافی برای این کار خواهند پرداخت.

راهپیمایان در این بیانیه تاکید کردند: ما از ملت خود می خواهیم که در آمادگی کامل و هوشیاری دائمی، حاضر به ادامه مقابله با دشمنان باشند.

برپایه این گزارش، این بیانیه همچنین بر لزوم "توقف تجاوزگری ائتلاف متجاوز علیه یمن و پایان دادن به محاصره و اشغالگری و حل و فصل پرونده های جنگ در زمینه اسیران و بازسازی و خسارت ها و همچنین دست برداشتن این ائتلاف از توطئه های پلید خود برای جدا کردن بخش هایی از خاک یمن" تاکید کرد.

این بیانیه افزود: ما ادامه محاصره و عدم پرداخت حقوق از درآمدهای نفت و گاز یمن، را یک تجاوز کامل می دانیم و مردم و فرماندهان و ارتش ما (در مقابل این وضعیت) دست بسته نخواهند ماند.

راهپیمایان همچنین در بیانیه خود بر موضع اصولی خود در قبال ملت فلسطین و تلاش برای تقویت همکاری با مبارزان فلسطینی و محور جهاد و مقاومت تاکید کردند.

آنها همچنین در این بیانیه گفتند: ما بر ایستادگی خود در کنار ملت های اسلامی در بحرین، سوریه، لبنان، عراق، ایران و سایر کشورهای اسلامی تاکید می کنیم.

راهپیمایان همچنین خواهان موضع گیری قاطع و جدی ملت های مسلمان در همه کشورهای اسلامی در برابر اهانت دشمنان به قرآن کریم شدند و تاکید کردند: کمترین اقدام در این باره، قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی است.