یاسوج- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور گفت: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز از سطح مدرسه، منطقه، استان درگیر مسابقات بودند و هم اکنون در پنج شهر کشور میزبان هفت هزار دانش اموز نخبه در رشته‌های مختلف ورزشی هستیم که با هم به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش ایرنا، حسین بابویی شنبه شب در آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور در یاسوج، اظهار کرد: امروز اگر کسی بخواهد از آینده کشور مطلع شود باید حال و روز آموزش و پرورش امروز را بررسی کند، چنانچه فضای مدارس پر نشاط شوند ‌امید در جامعه زنده خواهد شد و آینده درخشانی را در سطح کشور رقم خواهیم زد.

وی افزود: سه ماه همکاران در اداره کل آموزش و پرورش استان تلاش کردند که زمینه برگزاری این مسابقات فراهم شود.

استان نیازمند توجه ویژه در حوزه ورزش دانش آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۸۹۴ شهید تقدیم انقلاب کرده که ۴۴۶ نفر آنان دانش‌آموز بوده‌اند.

حسنعلی عزت خواه افزود: همان طوری که مسابقات ورزشی دانش آموزان به نام شهدای مدارس ثارالله و زینبیه شهرستان میانه مزین شده، در بهمن ماه سال ۱۳۶۵، حدود ۳۸ دانش‌آموز زیر بمباران مدارس نیمکت‌های سوخته را رها کرده و تلفیق علم و جهاد را به ما یاد داده‌اند. امروز ما با آنان میثاق می‌بندیم که ورزش ما ارزش شما را یادآوری می‌کند.

وی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استان چهارفصلی است که به خاطر گونه‌های مختلف گیاهی و مکان‌های گردشگری لقب پایتخت طبیعت به خود گرفته است.

عزت خواه با اشاره به ارزش‌مندی ورزش در دین اسلام، اظهار کرد: اسلام بر روی پیاده روی و ورزش تأکید دارد و برای ورزش کردن ثواب زیادی قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: استعداد و ظرفیت‌های انسانی استان بالا است، ولی زیرساخت‌ها کم است. خوی و خصلت ورزشکاری، جوانمردی، سلحشوری در مردم استان وجود دارد و این خصلت‌ها باید در آموزش و پرورش نهادینه شود.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم جهش خوبی در بحث زیرساخت‌های ورزشی استان صورت داده، ولی با توجه به پراکندگی مدارس استان با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم،‌ امیدواریم استاندار پیگیر کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ورزش و جوانان استان، وزیر آموزش و پرورش و دیگر متولیان امر توجه خوبی به زیرساخت‌های ورزش استان داشته باشند.

یاسوج میزبان رقابت های هندبال و طناب زنی است

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: افتتاحیه مسابقات هندبال کشوری در دو بخش متوسطه اول برادران و خواهران برگزار می‌شود.

فرشید کرمی عنوان کرد: این مسابقات بطور همزمان در پنج شهر کشور برگزار می‌شود که در یاسوج مسابقات ورزشی هندبال و طناب زنی با رقابت یک هزار و ۷۰۰دانش آموز را خواهیم داشت.

آئین افتتاحیه رقابت های ورزشی دانش آموزان سراسر کشور در ۲ رشته "هندبال" و "طناب زنی" به میزبانی شهر یاسوج با حضور دانش‌آموزانی از ۲۰ استان کشور و با حضور میهمانان ویژه از جمله استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سید ناصر حسینی نماینده مردم گچساران و باشت، مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش و پرورش استان برگزار شد.

گفتنی است یک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز، ناظر و داور از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات هندبال (پسران و دختران) و طناب زنی (دختران) تا سوم شهریور آینده میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند بود.
کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت جغرافیایی و برخورداری از آب و هوای چهار فصل و داشتن سرمایه های ورزشی و تیم هندبال کشوری از شرایط مناسب برگزاری رقابت های ورزشی مختلف در طول سال برخوردار است.