بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: ۸۳۰ میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده در چهار ماهه نخست امسال به حساب دهیاری و شهرداری های استان واریز شد.

مجید قهرمانلو روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا دفتر بجنورد به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: از این میزان مالیات پرداختی؛ ۴۲۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، ۳۴۰ میلیارد ریال به دهیاری ها، ۱۲ میلیارد ریال به اداره کل امور عشایر واریز شد.

وی افزود: ۵۸ میلیارد ریال نیز به حساب فرمانداری ها واریز شد زیراکه برخی روستاهای خراسان شمالی فاقد دهیاری است.

قهرمانلو یادآور شد: میزان مالیات پرداختی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان در مدت مشابه پارسال نیز ۷۳۰ میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه مالیات دارای ۲ نوع شامل مالیات مستقیم و مالیات ارزش افزوده است، گفت: در بخش مالیات‌های مستقیم، مالیات صرفا به حساب خزانه واریز می‌شود اما در بخش مالیات‌های ارزش افزوده، چهار درصد از مالیات وصول شده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری تقسیم می شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مالیات نوعی از هزینه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که مطابق قانون مردم باید به دولت بپردازند تا دولت توانایی تامین مخارج عمومی جامعه و جایگزینی این امکانات و منابع را به دست آورد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت از نظر شاخص های درآمد و هزینه در ردیف استان های آخر کشور است.

این استان با ۹ شهرستان واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.