«علی اکبر اسدی» روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک استان مرکزی، افزود: باید تلاش کرد تا رویکرد به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی و تاکسی و اتوبوس، توسعه یابد.
وی بیان کرد: پیادهراه هسته مرکزی شهر اراک موجب میشود خطوط اتوبوس، مسیر تاکسی و زیر پل خیبر اصلاح شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: برای انجام کار مطلوب و با کیفیت باید سختی تحمل شود و انجام پیادهراه، گام به گام انجام میشود که گام اول، اصلاح خیابان محسنی و زیر پل خیبر است.
اسدی به تامین بار برای کسبه در این پیاده راه اشاره کرد و افزود: برای کمک به فعالیت این بخش اقتصادی در مرکز شهر، ساعت مشخصی از روز برای تخلیه بار مالکان تره بار اراک پیشبینی میشود و نگرانی در این بخش نیست.
وی بیان کرد: در اجرای پیادهراه هسته مرکزی شهر اراک در ابتدا لازم است مسیر این پیادهراه از خودرو خارج شود تا مردم در استفاده از این مسیر، تردد آسانتری داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طرح پیادهراه هسته مرکزی شهر اراک در کمیته فنی توسط کارشناسان مختلف بررسی شد و در شورای ترافیک چندبار مطرح و در نهایت مصوب شد.
اسدی افزود: ساخت پارکینگ عمومی در راستای این پیاده راه در دستور کار شهرداری اراک است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: تا ۲۵ شهریور سه بازار تره بار در اراک افتتاح میشود.
اسدی در ادامه افزود: شهرداری اراک قول داده طرح توسعه میدان امام خمینی(ره) تا پایان شهریور زیربار ترافیک برود.
سرپرست شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: اطلاع رسانی در خصوص اجرای طرح پیادهراه مرکز شهر اراک انجام شده و شهرداری تلاش میکند در اسرع وقت این طرح را اجرا کند.
«مجتبی قاسمی» افزود: استفاده از خط ویژه، افزایش حمل و نقل اتوبوس همگانی، کاهش مصرف سوخت، تامین فضای سازی برای فرهنگ سازی و کاهش آلودگی هوا از مزیتهای ساخت این پیادهراه هسته مرکزی شهر اراک است.
سرپرست شهرداری اراک گفت: نفعی از ایجاد پیادهراه نصیب شهرداری نمیشود و این طرح به دلیل اینکه مصوبه شورای ترافیک استان است اجرا میشود.
قاسمی افزود: شهرداری مجری طرح است و ذینفع در این طرح، مردم و شهروندان هستند.
اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.