قزوین - ایرنا - مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: خبرنگاران افسران جهاد تبیین در جامعه هستند و نقش موثر آنان در مقابله با جنگ ترکیبی با دشمن نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی معبودی روز یکشنبه در همایش خبرنگاران عاشورایی زینبی افزود: نقش خبرنگار علاوه بر آگاهی رسانی نسبت به شرایط کنونی و بیان حقایق، در اطلاع رسانی به هنگام و ارتباط با افکار عمومی بی بدیل و استثنایی است و از همین روست که خداوند در قرآن کریم بر قلم و هر آنچه که می‌نویسد سوگند یاد می‌کند. وی اظهار کرد: خبرنگارانی که ایثارگرانه و با کم ترین توقع در عرصه آگاهی بخشی به جامعه تلاش می کنند، شایسته تقدیر هستند.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: خبرنگاران در بسیاری از برهه های تاریخ موجب حفظ و ماندگاری وقایع و حوادث شدند که عرصه کربلا یکی از این برهه ها است و یکی دیگر از این عرصه ها دفاع مقدس است که خبرنگاران با انتقال اخبار آن و موفقیت های رزمندگان دل مردم را شاد می کردند.

این مسوول با اشاره به اینکه ما از ابتدای انقلاب انواع جنگ را تجربه کرده ایم که جدیدترین نوع آن جنگ ترکیبی است،اضافه کرد: این جنگ ملزوماتی دارد که شامل جنگ اطلاعاتی و همزمان با آن حمایت از نابسامانی های اجتماعی، شورش های محلی وحملات سایبری است، جنگ ترکیبی از سوی دشمن پیش گرفته شده تا نقاط قوت نظام را مورد هدف قرار دهد.

حجت الاسلام معبودی با تاکید بر اینکه قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دنیا زبانزد است،افزود: امروز قدرت نظامی ما بی نظیر است اما دشمن در جنگ ترکیبی کاری می کند که برخی خواص می گویند نیاز به قدرت نظامی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قدرت نظام، مردم هستند، اما دشمن در جنگ ترکیبی کاری می کند که مردم را از نظام جدا کند که البته موفق به این کار نشد. حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه پیش بینی آینده دشمنان این است که جلوی سرعت نظام را بگیریم و آنرا منزوی کنیم،اظهار کرد: باید با تقابل مناسب در جنگ رسانه ای دشمنان هجمه های روانی آنان را خنثی کنیم و امیدشان را ناامید سازیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین تاکید کرد: در جنگ ترکیبی ۲ مقوله مهم وجود دارد که شامل نگرش و عمل مردم می شود و وقتی دشمن بتواند فکر مردم را تغییر دهد به راحتی می تواند نظر و نگرش و سیره آنها را تغییر دهد بنابراین نباید اجازه دهیم دشمن در این خصوص به هدف خود دست یابد.

وی با اشاره به رسالت رسانه انقلابی در مقابله با اهداف دشمن در جنگ ترکیبی، اضافه کرد: رسالت اصحاب رسانه شناخت ماهیت جنگ ترکیبی و معرفی آن به مردم است، این که این جنگ چه اهدافی را دنبال می کند، شناخت ابزار این جنگ که رسانه و جنگ روانی و سلبریتی هاست از دیگر اصولی است که در جنگ ترکیبی باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام معبودی ادامه داد: ماهیت جنگ ترکیبی این است که بدانیم مراکز کنترل این جنگ کجاست، یعنی بدانیم چه نقاطی مورد حمله قرار گرفته است، نباید فراموش کنیم که امید و ایمان مردم به ویژه قشر جوان مورد هدف این جنگ است. وی با تاکید بر اینکه اتخاذ شیوه های مناسب برای خنثی سازی جنگ ترکیبی ضرورت دارد،اظهار کرد: جهاد یعنی کار مضاعف و تبیین یعنی غبار روبی از نقاطی که باید دیده شوند.

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه خبرنگاران باید جهاد تبیین را در اولویت کاری خود قرار دهند،گفت: بهترین جهادگران تبیین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بودند. این مسوول یکی دیگر از رسالت های رسانه انقلابی رابیان پیشرفت های نظام و دولت دانست، افزود: نظام اقدامات مهمی داشته و دولت فعلی در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، جهانی بسیار اقدامات خاصی داشته است که باید به اطلاع و آگاهی مردم برسد.