تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون هندبال گفت: تیم هندبال نوجوانان در گروه سختی قرار داشت و تصور نمی کردیم که بتواند به عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا پاکدل پس از کسب عنوان شانزدهمی تیم هندبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان کرواسی، اظهار داشت: نوجوانان ایران بعد از سال‌های زیادی که نتوانستیم در مسابقات جهانی حضور داشته باشیم، پس از ۱۳ سال به مسابقات جهانی راه یافتند و هیچکسی تصور نمی‌کرد در گروهی که حریفان قدری حضور داشتند بتوانیم به عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنیم.

وی افزود: شاید اگر بازیکنان در این مرحله از تجربه لازم برخوردار بودند مثل تیم‌های اروپایی که همواره در اردو هستند این شرایط برای ما هم وجود داشت که با وجود آنکه کار سختی بود به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: رقابت‌های جهانی تورنمنت خوبی برای نوجوانان ایران بود. هفت بازی با تیم‌های خوب جهان می‌تواند به پیشرفت هندبال کشورمان و نسلی که می‌تواند آینده خوبی را رقم بزند، کمک کند.

وی گفت: با برنامه ریزی که در سال‌های گذشته انجام گرفت همه تیم‌ها موفق شدند در رده نوجوانان در مسابقات جهانی حضور یابند و حضور آنها همراه با موفقیت بود. در این دوره از مسابقات هم تیم ایران و عربستان از آسیا بهترین نتیجه را داشتند و امیدوارم بتوانیم این روند را در هندبال کشورمان حفظ کنیم و در آینده نزدیک حرف‌های بیشتری برای گفتن در هندبال دنیا داشته باشیم.

تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان که برای شرکت در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان به کرواسی سفر کرده بود، با نمایش بازی‌های درخشان ‌به‌عنوان تیم نخست گروهش به مرحله یک هشتم صعود کرد و در نهایت با کسب رده شانزدهم جام دهم به کار خود در این دوره پایان داد، صبح امروز با استقبال مسئولان فدراسیون به وطن بازگشت.

منبع: فدراسیون هندبال