علیرضا صدرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش تعاملات بینالمللی، شرکت های خصوصی مشهد موفق شدند برپایی نمایشگاههای بین المللی در کشورهای تاجیکستان، افغانستان و عراق را افزایش دهند.
وی ادامه داد: با برپایی این گونه نمایشگاهها، بنا بر آمار رسمی صادرات و مبادلات تجاری از کلانشهر مشهد افزایش یافته است و برای نخستین بار، اواخر آبان ماه سال جاری نمایشگاهی در کشور عربستان نیز برپا شود.
صدرزاده گفت: با برپایی نمایشگاههای بین المللی مختلف بخش خصوصی مشهد در آسیا و منطقه، ترویج استفاده از محصولات با برند حلال نیز افزایش یافته است.
مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی تصریح کرد: مشهد مقدس با وجود ظرفیت های اقتصادی و صنعتی، موفق به میزبانی بخش عمده ای از نمایشگاه های سطح کشور شده است که با توجه به عملکرد مناسب، بسیاری از شرکت های داخلی برپاکننده نمایشگاههای بین المللی به سراغ شرکت های این کلانشهر میآیند.
صدر زاده خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی سالانه ۱۵ عنوان نمایشگاه در شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز برگزار می کند و در شهرهای مختلف افغانستان و عراق نیز نمایشگاه هایی برپا میکند.
نمایشگاه بین المللی مشهد از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد. این نمایشگاه از سال ۱۳۹۰ بخشی از فعالیت خود را به بخش خصوصی واگذار کرد.