کاشان - ایرنا- رییس اداره تعزیرات حکومتی اردستان گفت: در سال جاری ورودی پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و در مجموع ۲۳۹ پرونده تخلف به این اداره وارد و رای صادر شده است.

به گزارش ایرنا، امید سلامی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: تعزیرات حکومتی در سه بخش، کالا و خدمات، مسائل بهداشتی و قاچاق کالا و ارز وظیفه رسیدگی داشته که در موضوع کالا و خدمات از ابتدای سال تا کنون ۷۷ پرونده، مسائل بهداشتی ۱۷ پرونده و قاچاق کالا و ارز ۱۴۵ فقره پرونده وارده داشته و به آنها رسیدگی شده است.
وی اظهار کرد:اداره تعزیرات حکومتی در رسیدگی به پرونده ها ،قصد بردن آبروبری کسی را ندارد، ما فقط قانون را اجرا می کنیم و در این ارتباط متخلفان در موضوع کالا و خدمات، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، قاچاق کالا و ارز ۷۰ میلیارد ریال و موارد بهداشتی ۴۳۰ میلیون ریال جریمه شده اند.
رییس اداره تعزیرات حکومتی اردستان بیان کرد: مردم بدانند این اداره وظیفه بازرسی و نظارت بر بازار را ندارد و تنها وظیفه رسیدگی برعهده ماست و اگر در گشت های مشترک شرکت می کنیم به منظور حضور و همکاری است ، این امر به سرعت انجام شده و هیچ پرونده رسیدگی نشده نداریم.
سلامی گفت: تقویت نظارت و بازرسی مستمر و موثر از مهم ترین دلایل کاهش ورودی پرونده ها به تعزیرات حکومتی است که‌ توسط واحد های مربوط و به طور یکسان در همه حوزه ها انجام شده است.
وی اظهار کرد:این اداره با توجه به استعداد و ظرفیت مناسبی که دارد می تواند به پرونده های بیشتری رسیدگی کند و می طلبد مراجع نظارتی اعم از اداره صنعت معدن وتجارت، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت ودرمان براساس شیوه نامه ها و وظایفی که بر عهده دارند فعالیت خود را در بازرسی و نظارت افزایش دهند.
رییس اداره تعزیرات حکومتی اردستان گفت: ما در راستای وظایف و اصالت اصلی خود که خدمت به مردم است تلاش خود را مضاعف کرده و خارج از وقت اداری نیز مشغول خدمت هستیم.
سلامی در خصوص رسیدگی به تخلفات گرانفروشی نانوایی های خشکه پزی افزود: رسیدگی به این موضوع در حوزه کاری ما قرار دارد به شرط اینکه گزارش آن ارسال شود.
وی اضافه کرد: قیمت هرکیلوگرم نان خشک ساده ۳۳۵ هزار ریال و نان با کنجد ۳۷۰ هزار ریال از طرف جهاد کشاورزی اعلام شده، فروش بالاتر از این قیمت تخلف محسوب شده و در صورت گزارش با متخلفان برخورد می شود.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.