مشهد-ایرنا- مدیر یک مجموعه هنری- رسانه ای گفت: ۲۴۰ نفر از نوجوانان دختر و پسر سنین ۱۲ تا ۱۸ سال مشهدی در این مرکز در حوزه سینما و رسانه به صورت کاربردی و تخصصی در حال آموزش هستند.

به گزارش ایرنا، حسین لطفی روز یکشنبه در نشست خبری پیرامون معرفی سرزمین هنری – رسانه ای "سورنا" در جمع خبرنگاران در محل کتابخانه مرکزی مشهد افزود: سرزمین هنری – رسانه ای سورنا فضایی به وسعت هزار و ۲۰۰ متر مربع دارد که در آن اولویت خود را تربیت رسانه ای نوجوانان قرار داده است.

وی اضافه کرد: ایده سرزمین هنری – رسانه ای سورنا از یک تجربه ملموس در سال ۱۳۹۵ با تولیدات رسانه ای برای مخاطب نوجوان آغاز شد و تاکنون ۱۲۰ هزار دقیقه محتوای رسانه ای در قالب ۱۰ اثر در قالبهای مختلف اعم از فیلم و مستند و برنامه تلویزیونی توسط گروه ما تولید شده است که نخستین اثر این گروه، برنامه ای تلویزیونی تحت عنوان "حرکت" بود که در قالب ۱۲۰ قسمت از شبکه استانی خراسان رضوی پخش شد و عمده بازیگران آن را نوجوانان تشکیل می دادند و برترین برنامه تلویزیونی در سطح نوجوان در بین ۴۰ شبکه استانی و سراسری در کشور شد.

او اظهار کرد: ایده راه اندازی فضایی تحت عنوان سرزمین هنری – رسانه ای سورنا از سال ۱۳۹۷ شکل جدی به خود گرفت و اتاق فکری متشکل افرادی شامل روانشناس، آهنگساز، شاعر و فیلمساز به وجود آمد و با بهره گیری از سلایق مختلف رسانه ای طرح "سینما و رسانه نوجوان ایران" کلید خورد.

مدیر سرزمین هنری – رسانه ای سورنا گفت: رسالت اصلی این مرکز ارایه آموزشهای کاربردی و تخصصی برای نوجوانان در حوزه های سینما و رسانه فارغ از نگاه آموزشگاهی است بلکه این آموزش، تشکیل یک شبکه از اعضای تخصصی در ۱۷ کد سینما و رسانه فعال را رقم زده است و با استعدادیابی نوجوان در یک پاتوق رسانه ای، مسیر حرکتش در حوزه رسانه و سینما را هدفمند و روشن می سازد.

لطفی افزود: این پاتوق رسانه ای شامل بخشهایی از جمله کتابخانه عمومی، کتابخانه تخصصی، کافه بازی، فضای اشتراکی، مجموعه گپ (ارتباط دوستی)، کافه رسانه، سالن سینما و استودیوی تولید فیلم است که سورنا تلاش می کند با بازی وارسازی، مفاهیم تربیتی و آموزشی را به نوجوانان آموزش دهد.

وی اضافه کرد: بازی وارسازی در بخش باشگاهی سورنا ۱۲ مولفه مانند کتابخوانی، سواد رسانه ای، کارگاه ها و ورک شاپها دارد که نوجوانان در این مولفه ها سطح بندی می شوند و تمام این فعالیتها توسط مربی های تربیتی آسان سازی شده و به صورت مشاوره ای به آنان ارایه می شود.

مدیر سرزمین هنری – رسانه ای سورنا گفت: این سرزمین با هدف پرورش درست ایده ها و با تخصص کامل و نگاه ارزش محورانه به رسانه، مرکز شتاب دهنده سورنا را راه اندازی کرده است تا ایده های سینمایی – رسانه ای نوجوانان را به مرحله اجرا و تولیدات فاخر برساند.

لطفی افزود: در پایان چهار فصل آموزشی مرکز سورنا، به نوجوان گواهی معتبر با تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده می شود که می تواند کارنامه ای برای تولیدات سینمایی و رسانه ای آنها در آینده باشد.