اصفهان - ایرنا - مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های اصفهان گفت: کاهش ترافیک در اصفهان به ویژه تردد خودروهای سنگین مستلزم بهره برداری از قطعه سوم آزادراه(کنار گذر) شرق است.

رسول جهانگیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این قطعه (از باغ رضوان تا سه راهی مبارکه) تاکنون افزون بر ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و تکمیل آن به تامین اعتبار لازم نیاز دارد.

وی اضافه کرد: این مسیر برای مسافران و خودروهایی که از مسیر شمال به جنوب اصفهان در حرکتند و نیازی به حضور در مرکز استان ندارند، بهترین مسیر است که کاهش ترافیک و آلودگی هوا را نیز برای کلانشهر اصفهان به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های اصفهان ادامه داد: بر اساس تصمیم سال ۹۸، بالغ بر ۷۰ درصد هزینه این پروژه بر عهده این سازمان گذاشته شده است که البته با گرانی تجهیزات و مصالح مورد نیاز در این روزها، قیمت تمام شده به شدت افزایش می‌یابد.

جهانگیری تصریح کرد: احداث جاده به خصوص توسعه مسیرهای ترانزیتی از جمله نیازهای استان اصفهان است که کاهش تصادفات جاده ای و بهبود تردد در شهرها را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، آزادراه کنارگذرشرق اصفهان از آزادراه نطنز - کاشان - اصفهان، آغاز و به آزاد راه اصفهان - شیراز ختم می‌شود که قطعه یک و ۲ آن ۲۹ آبان سال ۹۹ افتتاح شد.

قطعه نخست این پروژه از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

احداث این کنار گذر در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار دستگاه تردد خودرو در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این استان، بعنوان چهارراه ترانزیتی، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.