گناوه – ایرنا – فرماندار گناوه گفت: بکارگیری نیروهای بومی در شرکت‌های نفتی مستقر در این منطقه از مطالبه‌های به حق و جدی است که باید در قبال آن متعهد شده و عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی صفری روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان گناوه اظهار کرد: تصمیم گیری این شرکت‌ها در استان‌های دیگر انجام می شود و در بکارگیری نیروهای بومی استان بوشهر بخصوص شهرهای گناوه ودیلم ضعیف عمل می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه شرکت‌های نفتی منطقه بجای جذب نیروهای بومی بیشترین نیروی انسانی را از دیگر شهرستان‌ها بکار می‌گیرند و نیروهای بومی را استفاه نمی کنند، از مدیرکل اداره کل تعاون، رفاه و اجتماعی استان بوشهر انتظار می‌رود در این زمینه بجد پیگیری و تعیین و تکلیف کند.

فرماندار گناوه افزود: این شهرستان زمینه امنیت و آرامش را برای شرکت‌های نفتی منطقه فراهم کرده است و باید آنها در برابر درخواست‌های منطقی که کاری خلاف و غیرقانونی نیست، تمکین کنند.

وی بیان کرد: موضوع بکارگیری نیروهای بومی در شرکت‌های نفتی منطقه در سطح استان و کشور پیگیری و هماهنگی به عمل آید و یا از طریق مجلس شورای اسلامی مصوبه قانونی در این زمینه گرفته شود.

صفری ادامه داد: بکارگرفتن بومیان شهرستان گناوه در فرصت های شغلی جزیره خارگ حق این منطقه است و باید سهمیه داده شود زیرا که شهرستان به عنوان پسکرانه ، ترابری و پشتیبانی انجام می دهد.

فرماندار گناوه افزود: سهمیه اشتغال برای شهرستان‌های استان بوشهر بر اساس نیازمندی و ذائقه هر منطقه انجام شود.

صفری بر توجه به مهارت آموزی جوانان جویای کار تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا باید جلسه ای با آموزش و پرورش و دانشگاهها و مرکز فنی و حرفه ای برگزار و جوان ها به سمت مهارت آموزی ترغیب و آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: این شهرستان نسبت به تعهد اشتغال سال قبل فراتر از آن عمل کرد و بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد کشور به میزان ۱۰۸ درصد تحقق یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تعهد اشتغال پارسال در این استان ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر بود که با همراهی دستگاه‌های مربوطه و با مدیریت استاندار بوشهر ۳۱ هزار و ۲۵۴ نفر شغل در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسید و سپس راست آزمایی انجام و مواردی که انحرافی داشت اعلام شد.

مصدق کشاورزی افزود: امسال باجدیت در خصوص ثبت اطلاعات اقدام شده است و میزان انحراف ها، هفتگی اعلام می شود.

وی با بیان اینکه اقدام دولت سیزدهم در حوزه تسهیلات قرض الحسنه در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است، تصریح کرد: پارسال در استان بوشهر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات قرض الحسنه اشتغالزا توزیع شده است.

وی ادامه داد: از این مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان گناوه توزیع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: راه اندازی سامانه جست و جوی شغل از اتفاقات مهم در دولت سیزدهم بوده که در شناسایی و برنامه ریزی برای افراد بیکار بسیار اثر گذار است.

وی افزود: هر متقاضی به فرمانداری و دیگر دستگاه‌های برای شغلی مراجعه کرد، الزامی باید در وهله در سامانه جست و جوی شغل نام نویسی کند تا بر اساس آن مشخص شود بیکار است و بتوان برنامه ریزی برای توزیع اعتبار در این زمینه کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.