نوشهر - ایرنا - رئیس کل دادگستری مازندران از «اعاده به وضع سابق» بیش از ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی کلاردشت باهدف جلوگیری از تغییر کاربری زمین در غرب استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اداره کل دادگستری مازندران، حجت الاسلام محمد صادق اکبری گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و در راستای حفظ بستر زمین و جلوگیری از تغییر کاربری بیش از ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه اسپند کلا شهرستان کلاردشت به کاربری سابق بازگشت.
وی اظهارداشت: براساس قانون، تغییرکاربری و تبدیل اراضی زراعی و باغی به مسکونی ممنوع است و مردم اگر مواردی را مشاهده کردند جهت پیشگیری از تخلفات بیشتر تغییر کاربری‌های غیرمجاز را به دستگاه‌های ذیربط اطلاع دهند.
رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: اراضی کشاورزی و باغی باید در چرخه تولید باشند، گاهی کشاورزان بدون دریافت مجوز قانونی اقدام به دیوارکشی و ساخت و ساز می‌کنند در حالیکه همه مالکان و کشاورزان قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی، باید مجوزهای قانونی را دریافت کنند.

شهرستان گردشگری کلاردشت در غرب مازندران واقع شده است.

استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول کشاورزی به مقدار حدود هشت میلیون تن، حدود ۱۱ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است. طبق آمار رسمی هر ساله به طور متوسط ۲۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاروزی مازندران زیر کشت برنج می رود و این استان با تامین بیش از ۴۲ درصد برنج سفید کشور، رتبه اول را دارد.

بر اساس آمارهای رسمی اقلام غذایی ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی تامین می کنند و در این بین نقش ۴۰۰ هزار کشاورز مازندرانی با تولید حدود هشت میلیون تن محصولات مختلف، بسیار مهم و حیاتی ست