تهران - ایرنا - سفارت کره جنوبی در توکیو امروز(دوشنبه)، در آستانه برگزاری مراسم سالگرد آزادسازی و استقلال کره از قوانین استعماری سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ ژاپن از طریق ایمیل پیام تهدید به بمب‌گذاری دریافت کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، سفارت کره جنوبی در توکیو اعلام کرد پلیس ژاپن در پی ارسال پیام تهدید بمب گذاری این سفارتخانه از طریق ایمیل به نام « سوما واتارو » تصمیم گرفت اقدامات امنیتی در اطراف ساختمان را افزایش دهد.

این پیام به زبان کره ای و با استفاده از ترجمه خودکار نوشته شده و در آن آمده است: « من یک فرد ژاپنی هستم و به شما از پیش در باره بمب گذاری هشدار می دهم. »

با وجود این فرستنده این پیام اشاره ای دقیق به روز و زمان این بمب گذاری نکرده است.

سفارت کره جنوبی واقعی نبودن این تهدید را قوی نمی داند، اما همزمان از پلیس ژاپن درخواست کرده تا اقدامات امنیتی را به مدت یک ماه در اطراف این سفارتخانه تقویت کند.

همزمان مقامات پلیس در سئول نیز درحال تحقیق درباره پیام تهدید از ژاپن در هفته های اخیر هستند.

برخی مقامات دولتی سئول نیز ۷ اوت ( ۱۶ مرداد ) ایمیل های تهدیدآمیز بمب گذاری در محله مرکزی سئول دریافت کردند. دو روز بعد نیز پیام تهدید آمیز دیگری این بار برای موزه ملی کره جنوبی، سفارت ژاپن ، برج سئول و مدرسه ژاپنی به پلیس گزارش شد.

روز گذشته نیز ایمیلی که در آن به بمب گذاری بزرگی در شهرداری سئول اشاره می شد از حساب کاربری ژاپنی به خروجی رسانه های داخلی کره جنوبی ارسال شد.

کره جنوبی هفتاد و هشتمین سالگرد استقلال خود را ۱۵ اوت ( ۲۴ مرداد ) جشن می گیرد.