تهران-ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به حمله ترویستی روز گذشته به خودرو حامل مهندسان چینی در بندر گوادر در جنوبی غربی پاکستان گفت : از پاکستان می خواهیم که اقدامات موثر برای تضمین امنیت اتباع چینی انجام دهد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین،«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز(دوشنبه۲۳ مرداد) با بیان مطلب افزود : چین به شدت حمله ترویستی به خودروی حامل مهندسان چینی را محکوم می کند و از مقامات پاکستان می خواهد عاملان این حمله را شناسایی، بازداشت و به شدت مجازات کند.

سرکنسولگری چین در کراچی هم اعلام کرد گروهی از مهندسان چینی که روز گذشته از فرودگاه گوادار پاکستان به سوی بندر این شهر می رفتند هدف حمله تروریستی گروه موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ قرار گرفتند که خوشبختانه در این حمله هیچ گروه چینی نیز آسیب ندید.

سفارت و سرکنسولگری چین در اسلام‌آباد و کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان هم نسبت به تردد اتباع خود در پاکستان به ویژه پس از حمله تروریستی در شهر گوادر هشدار دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن از اسلام آباد خواست تا اقداماتی موثر برای تضمین امنیت شهروندان چینی انجام دهد.

به گزارش ایرنا، در ماه آوریل سال ۲۰۲۲، در جریان یک حمله تروریستی در شهر کراچی، سه استاد زبان چینی موسسه کنفسیوس دانشگاه کراچی به همراه راننده پاکستانی آنها کشته شدند.

همچنین در سال ۲۰۲۱ در جریان انفجار تروریستی یک دستگاه اتوبوس حامل مهندسان و کارگران کارگاه احداث سد داسو واقع در شمال غرب پاکستان، ۱۲ نفر از جمله ۹ نفر از اتباع چینی کشته شدند.

این حملات علیه شهروندان چینی، اعتراض شدید چین به پاکستان مبنی بر ضعف نیروهای امنیتی این کشور در تامین امنیت جانی شهروندان چینی را بدنبال داشت.