اردبیل - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: هیچ‌گونه محدودیتی برای صدور گذرنامه‌های زیارتی و حضور علاقه‌مندان به سفر به عتبات عالیات و حضور در مراسم اربعین حسینی امسال وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار جواد تقوی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه خلخال گفت: سال گذشته بیش از ۱۸ هزار گذرنامه زیارتی در این استان برای شرکت در مراسم پرفیض اربعین صادر شد و پیش‌بینی می‌شود تعداد گذرنامه‌های زیارتی صادر شده امسال این استان به چند برابر سال گذشته افزایش یابد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه هزینه صدور گذرنامه‌های زیارتی ناچیز و تا سقف ۵۰۰ هزار ریال است، اظهار کرد: واحد صدور گذرنامه فرماندهی انتظامی استان با هدف تسهیل در مراجعات شهروندان و متقاضیان شرکت در مراسم اربعین به صورت شبانه‎‌روزی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای، جنگ ترکیبی، ادراکی و جنگ روانی از ابتدای نیمه دوم سال گذشته و همچنین تلاش برای زیر سوال بردن ایام عزاداری محرم امسال گفت: مردم ولایتمدار متدین و عاشق اهل بیت استان اردبیل محرم امسال با حضور بسیار گسترده خود جواب دندان‌شکنی به دشمنان انقلاب و نظام اسلامی دادند.

سردار تقوی همچنین با تقدیر از فرماندهی انتظامی خلخال و نیروهای تحت امر، برای برقراری نظم و امنیت عمومی جامعه، همچنین روان‌سازی ترافیک در این شهرستان گفت: فرماندهی انتظامی خلخال در ارزیابی عملکرد چهار ماه نخست امسال نسبت به عملکرد سال گذشته ارتقا پیدا کرده و همچنین رتبه فرماندهی انتظامی این شهرستان در بین شهرستان‌های استان اردبیل ممتاز است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل اظهار کرد: شعار سال گذشته "پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس" در استان اردبیل به‌طور واقعی کلمه تحقق پیدا کرده و ما قدردان مشارکت مردم و همکاری با پلیس در برقراری نظم و امنیت عمومی جامعه هستیم.

وی تصریح کرد: پایداری و ماندگاری امنیت عمومی وابسته به سطح و میزان مشارکت مردم بوده و حضور مردم در صحنه‌های مختلف، سطح پایداری امنیت در استان اردبیل را بالا برده است.

سردار تقوی از شهرستان خلخال به عنوان یکی از شهرستان‌های امن کشور یاد کرد و گفت: سطح جرایم کیفری در این شهرستان بسیار پایین است و خلخال عاری از هرگونه جرایم خشن، سرقت‌های سازمان یافته، نزاع جمعی، جنایت و جرایم خشونت‌آمیز دیگر است.

وی اضافه کرد: تلاش ماموران پلیس و نیروهای انتظامی خلخال در کنار مشارکت مردم در تامین امنیت از عوامل مهم امنیت پایدار این شهرستان و عاری بودن آن از جرایم خشونت‌آمیز و سازمان یافته است.

سردار تقوی از خبرنگاران رسانه‌های جمعی به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: انتقاد از مسائل و مشکلات جامعه حق خبرنگاران بوده و پلیس ضمن استقبال از انتقاد سازنده، برای اصلاح وضعیت عمومی و ارتقای سطح خدمات به مردم تلاش خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در سفر یک روزه خود به خلخال علاوه بر برگزاری نشست‌های مختلف با فرماندهی و نیروهای تحت امر انتظامی خلخال با جمعی از اهالی این شهرستان به‌صورت چهره به چهره ملاقات کرده و با حضور در منزل شهدای انتظامی از خانواده آنها دلجویی کرد.