یاسوج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره آخرین تمهیدات برای حمل و نقل زائران اربعین، گفت: ۵۲ دستگاه اتوبوس کار جابه جایی زوار اربعین حسینی به مرز شلمچه را انجام می دهند.

عابد محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلیویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: جابه جایی زائران اربعین از ۲۰ مرداد تا ۲۶ شهریورماه انجام می‌شود و ۵۲ اتوبوس با ظرفیت ۲۵، ۳۲ و ۴۴ نفره کار جابه جایی زائران حسینی را به مرز شلمچه انجام می‌دهند.

وی افزود: نرخ کرایه اتوبوس برای اتوبوس‌های باظرفیت ۲۵ نفره از یاسوج به مرز شلمچه ۵۸۰ هزار تومان و ۳۲ نفره ۴۸۴ هزار تومان به صورت متمرکز از تهران به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نرخ کرایه در ۲ شهر دهدشت و دوگنبدان به طرف مرز شلمچه برای اتوبوس‌های با ظرفیت ۲۵ نفره ۴۲۰ هزار تومان و ۳۲ نفره ۳۵۲ هزار تومان به شرکت‌های تعاونی ابلاغ شده است.

محمدی ابراز کرد: نرخ کرایه اتوبوس‌های ۴۴ نفره نیز هنوز مشخص نشده است و در صورت تعیین قیمت به زودی از رسانه های رسمی به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

طبق آخرین آمارها، ۵۱ موکب برای خدمات رسانی و اسکان زائران اربعین حسینی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد و عراق تدارک دیده شده است.

از مجموع ۵۱ موکب شناسنامه دار در کهگیلویه و بویراحمد هفت موکب در مرز شلمچه، ۲۴ موکب در عراق و بقیه در استان‌های بین راه‌ها فعالیت می‌کنند.