همدان-ایرنا- فرماندار فامنین گفت: سهم منابع وام اشتغال روستایی در این شهرستان ۳۰۰ میلیارد ریال بود که تاکنون مبلغ ۲۹۵ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۲۹۱ طرح در حوزه های مختلف به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سید روح‌الله حسینی" روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان با تاکید بر اشتغالزایی پایدار و درآمدزا اظهار داشت: ۶۰۳ نفر اشتغال به واسطه پرداخت این وام‌ها در سطح شهرستان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداخت شده تبصره ۱۶ نیز ۲۰ مورد بوده و بیش از ۴۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت شده که برای ۸۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

حسینی اعلام کرد: در سامانه رصد ۹۶۳ اشتغال سهم شهرستان بوده که ۴۰۱ مورد ثبت سامانه شده و تحقق پنج ماه نیز ۹۹.۷۵ درصد است‌.

وی ادامه داد: در شهرستان فامنین با همت مدیران کارهای خوبی در حال پیگیری و انجام است و این بیانگر روحیه جهادی بین مدیران شهرستانی است.

فرماندار فامنین افزود: لازم است در پرداخت تسهیلاتی که مردم شهرستان معرفی می شوند، تسریع شود و در سطح شهرستان هم در اعطای تسهیلات اشتغال باید تلاش کنیم رو به جلو پیش برویم.

حسینی ادامه داد: اگر سیاستگذاری که می خواهیم در شهرستان انجام دهیم درستی باشد این کار نویدبخش یک رشد خوب در شهرستان است به همین دلیل باید کاری کنیم اشتغال ایجادی در شهرستان پایدار و درآمدزا باشد.

وی اظهار داشت: شهرستان باید حرف اول را در زمینه ایجاد اشتغال در استان بزند.

تحقق تحقق کامل تعهد اشتغال در شهرستان فامنین

"مرتضی هوشیار"، نماینده بنیاد علوی در استان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های فرماندار شهرستان و همکاری بانک های عامل گفت: تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان فامنین در سال ۱۴۰۲ و در نیم سال اول سال به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده و امیدواریم تا پایان سال ۲ برابر تعهد به مردم شهرستان فامنین خدمت رسانی کنیم.

در این جلسه "ارسلان حسن پور"، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان نیز به بیان تفاهم نامه های امضا شده با ادارات استان پرداخت و مطالبی درخصوص وام های پرداختی در استان و شهرستان بیان کرد.

به گزارش ایرنا، فامنین با ۴۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های ده‌گانه استان همدان است که در شمال شرق این استان واقع شده‌است.

فامنین به عنوان مرکز این شهرستان نیز حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت دارد.