اهواز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از ۱۶۱ اثر کشوری داوری شده در پویش ملی "سین هشتم" دانش آموزان خوزستانی موفق به کسب ۳۴ رتبه برتر ملی شدند که نسبت به کل آثار بررسی شده رقم بسیار خوبی است.

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد سه شنبه در خصوص برگزاری پویش ملی سین هشتم در جمع خبرنگاران بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان ایده پرداز و برنامه ریز این‌پویش بوده و با توجه به اینکه امسال ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد با اجرای این پویش، زمینه آشنایی بیشتر قشر دانش آموز با این ۲ آیین ملی و مذهبی فراهم گردید.

وی گفت: از ضرورت و اهداف این طرح می‌توان به آشنایی آنها با اماکن مقدسه، آثار تاریخی و باستانی، مراکز علمی، سیاحتی و تفریحی اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: بالا بردن میزان شناخت دانش آموزان با فرهنگ، زبان و گویش‌های محلی سایر استان‌ها نیز از دیگر اهداف این پویش است.

حمیدی نژاد با بیان اینکه اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به عنوان دبیرخانه اجرایی این پویش فعالیت کرد ، ادامه داد: ۳۱ هزار اثر از دانش آموزان سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که در این بین بیش از ۱۰ هزار اثر متعلق به دانش آموزان خوزستانی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: آثار برتر دانش آموزان خوزستان در رشته‌های نقاشی، عکاسی، سفرنامه نویسی، لب خوانی قطعه اسماءالحسنی، ویدئوکست و تولیدات رادیویی ویژه کانون های فرهنگی تربیتی را خود اختصاص داد.

حمیدی نژاد افزود: خوزستان استان اول این پویش از نظر تعداد نفرات شرکت کننده و همچنین نفرات برگزیده کشوری انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این ۱۸ دانش آموز خوزستانی در نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی کشور به عنوان برگزیده شدند.