سنندج- ایرنا- نخستین نمایشگاه عکس صنعت کردستان امروز سه‌شنبه در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور جمعی از مسئولان و اهالی رسانه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور معرفی ظرفیت های صنعتی، کشاورزی، معدنی و تجاری استان و انعکاس چالش ها و موانع رشد تولید و توسعه در این منطقه برپا شده است.

علی اکبر عبدالملکی توجه به اقتصاد هنر و ارتقای سواد بصری و پویایی هنر عکاسی در استان را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه خواند و بیان کرد: این رویداد سرآغازی برای برگزاری نمایشگاهی در سطح ملی است تا عکاسان این دیار به خوبی صنعت و چرخه تولید در کل کشور را در قاب تصویر به نمایش بگذارند.

دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه عکس صنعت کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: ۱۵ عکاس در محورهای معادن و صنایع معدنی، گردشگری، صنایع دستی، صادرات، تجارت و بازرگانی و مرز، کشاورزی و دامداری ۴۶۵ اثر را به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال کردند.

آریان نصراللهی با اشاره به اینکه حیدر رضایی، فرهاد مطاعی و مهدی توکلی از عکاسان برجسته کشور داوری آثار ارسال شده به این دوره از نمایشگاه را برعهده داشتند، گفت: بعد از داوری انجام شده ۴۰ اثر از عکاسان استان برگزیده و در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه از امروز تا ۲۷ مرداد هر روز پذیرای بازدید علاقه مندان به حوزه عکس است.