تهران- ایرنا- مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای ششمین طرح قرار دوازدهم این سازمان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ۳۰۰ هزار فلش کارت با موضوع مهدویت به دو زبان فارسی و عربی بین راه‌پیمایان اربعین حسینی از طریق مواکب این سازمان در ایران و عراق توزیع خواهد شد.

رضا معممی‌مقدم در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارداشت: خدمت رسانی مواکب اوقاف به زائران اربعین از ۱۲ شهریورماه جاری در اجرای ششمین دوره طرح قرار دوازدهم با شعار «لبیک یا مهدی (عج)» در مواکب مستقر در نقاط مختلف کشور، نوار مرزی، شهرهای مقدس نجف و کربلا و مسیر نجف به کربلا آغاز می شود.

وی گفت: اربعین حسینی رزمایش بزرگ و بی نظیر برای تجمع میلیونی منتظران منتقم خون حسینی است که مدام آرزوی آن را با زمزمه اَنْ یَرْزُقَنی طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ ... تمنا می‌کنند.

معممی‌مقدم اظهار داشت: همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های به انجام رسیده ۴۰۰ نفر از سخنرانان مجرب در ایام اربعین در مواکب یادشده این سازمان به موضوع مهدویت، انتظار و ارتباط اربعین می پردازند.

مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: بهره‌مندی از فرصت و ظرفیت اربعین برای انتشار و ترویج یاد و نام امام دوازدهم علیه السلام، تکلیفی مهم و ارزشمند است که می بایست برای آن برنامه داشت.

معممی‌مقدم اظهار داشت: در این ارتباط یکی از برنامه ها و عناوینی که می تواند ما را در انجام این تکلیف یاری کند، طرح قرار دوازدهم است که به مدد امام زمان علیه السلام، در بقاع متبرکه سراسر کشور در حال اجراست.

وی گفت: ضروری است تمامی مواکب مرتبط با سازمان اوقاف و امور خیریه، اعم از مواکب بقاع متبرکه و ادارات اجرایی، داخل و خارج از کشور، روز دوازدهم شهریور با نصب بنر طرح قرار دوازدهم در موکب های خود، تمامی خدمات خود در این روز را به نام امام دوازدهم ارائه و تمامی زائرین را مهمان سفره صاحب عزای امام حسین (ع) کنند.

مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این نذر مهدوی، انجام اقداماتی از قبیل پخش نماهنگ و کلیپ‌های صوتی و تصویری مرتبط با مهدویت، استفاده از ظرفیت مبلغین و سخنرانان برای ایراد سخنرانی با موضوع مهدویت و انتظار همچنین پخش فلش کارت دعای فرج برنامه ریزی شده است.

معممی‌مقدم گفت: امید است همه مواکب ایرانی و عراقی این طرح مهم را در دستور کار خود قرار دهند تا ادای دینی نسبت به امام عصر(عج) باشد.