به گزارش سه شنبه ایرنا از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، محمود رضا طالبان در بازدید از این پروژه افزود: با توجه به تردد بالای مسیر و تصادفات ناگواری که در این محور روی میدهد، چهار خطه کردن آن جزو اولویتهای نخست استان قرار گرفت و لذا اداره کل راه و شهرسازی فارس هم از سال ۱۳۸۴ عملیات چهار خطه کردن این محور را آغاز کرد.
وی، طول محور محور شیراز – فسا – داراب – بندرعباس در حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس را ۳۵۰ کیلومتر برشمرد و ادامه داد: تاکنون ۲۱۴ کیلومتر از این محور به شکل چهارخطه به اتمام رسیده و هم اینک در دست بهره برداری است.
او اظهار کرد: همچنین ۷۵ کیلومتر از ۱۳۶ کیلومتر باقیمانده در حد فاصل فسا به داراب و جنت شهر به سمت رستاق نیز توسط پیمانکار در حال اجرا است که عملیات زیرساختی در ۴۰ کیلومتر به اتمام رسیده و آماده اجرای آسفالت است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: به رغم اینکه عملیات آسفالت۴۰ کیلومتر مذکور را حداکثر می توان ظرف سه ماه به اتمام رساند اما عملیات اجرایی پروژه به دلیل مطالبات بالای پیمانکار که بالغ بر سه هزار میلیارد ریال است به کندی پیش می رود.
طالبان افزود: در صورت تامین اعتبار می توان قسمتی از این مسیر پرتردد و پرحادثه را به شکل چهارخطه اجرا و ایمن کرد و مابقی مسیر را نیز به صورت مستمر حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۵ به اتمام رساند و آماده بهره برداری کرد.