تهران- ایرنا- رویداد ملی «توان» همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان‌های مختلف به همت ‌شورای عالی جهاد سازندگی و برای ایجاد هم اندیشی میان تشکل‌های مردم‌نهاد به‌منظور احصای مشکلات در هر استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، «روح‌الله گیلانی» دبیر رویداد توان شورای عالی جهاد سازندگی با اعلام خبر برگزاری رویداد ملی «توان» همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها توضیح داد: این رویداد در قالب نشستی توسط ‌شورای عالی جهاد سازندگی برای ایجاد هم اندیشی میان تمام تشکل‌های مردم‌نهاد استان‌های مختلف برای احصای مشکلات هر استان، در آستانه سفرهای استانی رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود.

وی افزود: این رویداد دو هفته قبل از سفر آیت‌الله رئیسی به هر استان برگزار می‌شود و تمام تشکل‌های مردم‌نهاد شامل گروه‌های مردمی، گروه‌های جهادی، موکب‌ها و هیآت در آن حضور خواهند داشت.

دبیر رویداد توان شورای عالی جهاد سازندگی ادامه داد: میزهای تخصصی نیز با حضور مسئولان مربوطه در این رویداد برگزار می‌شود تا مسائل به‌صورت هدفمند و دسته‌بندی شده در اختیار ریاست جمهوری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد که طرح‌ها و ایده‌های هر استان برای حل مسائل استان به‌صورت یکپارچه و دسته‌بندی شده و با دریافت پاسخ دستگاه ذی‌ربط قبل از سفر رئیس‌جمهور در هر استان تهیه می‌شود تا در نهایت منجر به مصوبه برای حل مسائل آن استان شود.

گیلانی با بیان اینکه نخستین جلسه رویداد توان همزمان با اولین سفر استانی برنامه‌ریزی شده رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد برای حضور در این جلسات می‌توانند به پایگاه «همه با هم» شورای عالی جهاد سازندگی مراجعه کنند.