همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، نزدیک به ۳۰۰ کلاس درس به مدارس استان همدان اضافه شده و تعداد کلاس‌های درس در استان به ۱۱ هزار و ۶۰۰ اتاق افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود نقوی عصر سه‌شنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران با گرامیداشت هفته خبرنگار افزود: پیش از آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه ۱۴۰۲، احکام رتبه بندی معلمان استان همدان نیز صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: ۱۲ هزار نفر از ۲۱ هزار معلم استان همدان به رتبه بندی خود معترض بودند و رسیدگی به اعتراضات در ادارات آموزش و پرورش استان انجام شد که بیشتر رتبه‌ها رو به رشد تغییر پیدا کرد.

نقوی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود برای سال تحصیلی جدید بیش از ۳۲۶ هزار دانش‌آموز در مدارس استان همدان نام‌نویسی کنند که ۳۶ هزار نفر آن سهم مدارس غیر دولتی است.

وی تاکید کرد: در آموزش و پرورش استان همدان به طور میانگین برای هر ۱۴ دانش آموز یک نفر نیروی آموزشی داریم و تراکم جمعیت دانش آموزان نسبت به کلاس درس در استان ۲۵ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شهریورماه اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان از ابتدای مهر برای تدریس وارد مدارس می‌شوند.

وی افزود: به دلیل کمبود نیروی آموزشی‌ و معلم در سطح مدارس استان، از معلمانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند درخواست داریم برای ادامه خدمت در آموزش و پرورش بمانند و به کار خود ادامه دهند.

نقوی اظهار داشت: همایش بزرگداشت "حاج محسن جامه بزرگ" و "استاد نداف" از معلمان و اساتید برجسته استان فردا (چهارشنبه) در خانه معلم همدان برگزار و در حاشیه آن از ۲ کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: استان همدان بیش از ۲۰۰ شهید فرهنگی و بیش از یک هزار دانش‌آموز شهید دارد و همین موضوع موجب تقویت حوزه تالیف، چاپ و انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت فرماندهان، امیران و هشت هزار شهید استان همدان بیش از هشت هزار بسته نوشت افزار به یاد شهدای استان در بین دانش آموزان محروم توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: به مناسبت برپایی این کنگره، برنامه‌هایی همچون توزیع ملزومات بهداشتی و لباس ورزشی در بین دانش آموزان، همایش‌های فرهنگی و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

نقوی با اشاره به اینکه وظیفه آموزش و پرورش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است، تصریح کرد: سی و هفتمین گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور فردا (چهارشنبه) به صورت حضوری و برقراری ارتباط تصویری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عملکرد مدیران باید توسط خبرنگاران و افراد دارای تخصص رصد شود، گفت: آموزش و پرورش استان همدان در کنکور ۱۴۰۰ در جایگاه هجدهم کشور و در بخش امتحانات نهایی در رده پایین کشور قرار داشت و اکنون پس از ۲ سال، رتبه استان به بالاتر از میانگین کشور رشد پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: بیشتر شاخص‌های آموزش و پرورش استان نسبت به عملکرد خود استان و میانگین کشوری رو به رشد است و نشانه‌های این رشد را شاهد هستیم.

وی اظهارداشت: اعتبارات تملک دارایی آموزش و پرورش استان همدان امسال ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

نقوی با اشاره به اینکه مشکل ترافیک خیابان‌های شهر همدان فقط دانش‌آموزان و مکان مدارس نیست، افزود: صدور مجوز مدارس غیردولتی بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی صادر می‌شود بر اساس آن راه‌اندازی مدارس غیردولتی در خیابان‌های اصلی ایرادی ندارد.

وی ادامه داد: صدور مجوز جدید راه‌اندازی مدارس غیر دولتی در خیابان طالقانی همدان متوقف شده است تا حجم ترافیک این خیابان کاهش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: شهریه مدارس غیردولتی استان همدان بر اساس اجاره ساختمان، حقوق کارکنان، حق بیمه و هزینه‌های جاری هر مدرسه تعیین می‌شود.

وی بیان کرد: ۲ استخر در آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ همدان در سال ۱۳۹۹ افتتاح شده بود اما تا کنون از آن استفاده نمی‌شد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته دولت امسال این ۲ استخر بهره برداری می‌شود.

نقوی ادامه داد: استخرهای شهرستان‌های ملایر،نهاوند و اسدآباد در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه ۱۴۰۳ ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما کمبود مربی غریق نجات برای استخرهای استان است، افزود: استخرهای شهرستان بهار، تویسرکان، کبودرآهنگ و رزن حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و استخر شهرستان فامنین نیز با حدود پنج درصد پیشرفت در حال ساخت است.