همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: چهار اثر از آثار هنرمندان استان از میان یک هزار و ۷۳۰ اثر رسیده به جشنواره فیروزه به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان "مسعود ویژه" اظهار داشت: ۸۰ اثر از هنرمندان استان در سامانه جشنواره فیروزه و در قالب هدایای فرهنگی، نوشت‌افزار، اسباب‌بازی و عروسک از طریق سامانه jayezehfiroozeh.ir بارگذاری شده بود.

وی ادامه داد: این آثار پس از داوری نهایی، در نمایشگاه جانبی جشنواره فیروزه با حداکثر ۱۰۰ غرفه و به همراه اکران آثار هنرمندان دیگر استان ها به همراه مراسم اختتامیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: این جشنواره هرساله با محوریت حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی با نگاه ویژه به اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور و معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی در ۲ مرحله استانی و ملی برگزار می شود.

ویژه، جریان سازی‌های هنر و فرهنگ و ایده‌های نوپا برای تولید یک کالای فرهنگی را اصلی‌ترین هدف وزارت فرهنگ و ارشاد در برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: آثار در بخش عمومی باید برای نخستین بار ارائه شود، در برگیرنده قابلیت‌های تاثیرگذاری در منطقه، برخوردار از شکل و ساختار و محتوای مناسب با موضوع جشنواره و رنگ فرهنگ و هنر در آن غالب باشد.

وی، سه رویکرد ایده‌های استارت‌آپی، کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای تجاری‌ شده را از دیگر محورهای این جشنواره برشمرد و ادامه داد: در بخش تخصصی نیز آثار باید دارای کیفیت تولید و در بعد فرهنگی نیز باید دارای یک شخصیت واحد و دارای نشانه هایی متناسب با مولفه‌های فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، برگزاری این جشنواره را گامی در راستای ترویج استفاده از محصولات فرهنگی، با توجه به ارزش‌های موجود در جامعه دانست و گفت: معرفی آثار هنرمندان و تولید کنندگان بومی استان به شرکت های خلاق فرهنگی گام بلندی در حمایت از محصولات بومی و فرهنگی است.

ویژه گفت: این رویداد فرهنگی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود و ظرفیتی را ایجاد کرده که تولید کنندگان کالاهای فرهنگی بتوانند محصولات خود را به شکل کاربردی ارائه دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که در مرحله‌ نهایی شاهد برگزیده شدن آثار هنرمندان همدانی در این جشنواره باشیم.