یزد- ایرنا- مراسم تحلیف "احمد ترکمانی" عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر یزد روز چهارشنبه در صحن علنی این شورا برگزار و نامبرده رسما به جمع اعضای اصلی شورا اضافه شد.

به گزارش ایرنا، به دنبال درگذشت "مرتضی شایق" عضو فقید این شورا که اخیرا به دلیل ایست قلبی به دیار باقی شتافت، "احمد ترکمانی" عضو علی‌البدل جایگزین وی شد و مراسم سوگند و تحلیف وی برگزار گردید .

رییس شورای اسلامی شهر یزد در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم شایق گفت: مرحوم از زمانی که در جهاد سازندگی مشغول بکار شد، همکار بودیم و از آن زمان تا الان در شورای اسلامی شهر یزد از دوستان ما بود.

عزیزالله سیفی افزود: دست تقدیر خواست که در جمع ما نباشد، مرحوم شایق منشا خدمات بسیاری برای خدمت رسانی به مردم بود و یک نیروی جدی و انقلابی به تمام معنا بود .

وی ادامه داد: یاد مرحوم غلامحسین دشتی رییس سابق شورای اسلامی شهر یزد را نیز گرامی می داریم که وی هم در این شورا و همچنین کسوت های مختلفی که داشت به مردم خدمات زیادی را ارائه نمود.

رییس شورای اسلامی شهر یزد همچنین ضمن محکومیت حادثه ترورویستی شاهچراغ گفت: دشمنان با این قبیل خباثت ها می خواهند مردم را از اجتماعات دینی دور کنند ولی کور خوانده اند و مردم همواره حافظ اسلام و انقلاب بوده و هستند و دست از انقلاب و اهداف نظام بر نخواهند داشت .

عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: نظم، صراحت لهجه، کنار مردم بودن و عدم تغییر در وضع زندگی به رغم همه مسئولیت های مختلف که داشت از شاخصه های شخصیتی مرحوم مرتضی شایق بود.

محمد باقر پارساییان افزود: در هفته های گذشته برخوردهایی با مرحوم شایق شد که زیبنده نبود و انشالله یاد بگیریم با بزرگ ترهای خودمان بهتر رفتار کنیم و قدر آنها را بدانیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از شعارهای این شورا شفافیت بود و شفایت باعث ارتقای شایسته سالاری و جلوگیری از فساد می شود و همچون نور آفتاب در آفت کشی اقدام می کند .

عضو شورای اسلامی شهر یزد در مورد موارد مطرح شده در مورد برگزاری نشست های تعدادی از افراد هیئت رییسه خارج از شورا نیز گفت: نشست های هم اندیشی داشته ایم و نباید برخی با صحبت های ناروایی که دارند یک مجموعه انقلابی را زیر سئوال ببرند، انشالله همگی در صحبت های خود دقت لازم را داشته باشیم.

در این نشست برای جایگزینی احمد ترکمانی بجای مرحوم مرتضی شایق در کمیسیون ها و سازمانهای مرتبط با شهرداری، رای گیری انجام و با انتخاب اعضا مصوب شد.